Två kvinnor står vid ett skrivbord. En av dem pekar på något på datorskärmen.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Kbok Certifieringskurs

Efter genomgången utbildning och godkänt prov blir du certifierad för att arbeta i Kbok. Utbildningen vänder sig till dig som arbetar på församlingsexpedition, men också till kyrkoherdar, församlingsherdar och annan personal. Flera tillfällen, Göteborg

Kyrkobokföring (Kbok) är en behörighetsgivande utbildning. Denna utbildning ger utbildning i regelverk, ansvar och omfattar också allmän kunskap om hantering av vårt medlemsregister, sökfunktioner och rapporter.

Kursen tar också upp processer för att hantera kyrkliga handlingar och in- och utträden samt verifikat, statistik och arkivering av handlingar och kopplingen till Kyrksam. Målet är att ge dig en plattform för ditt dagliga arbete och din fortlöpande kunskapsinhämtning.

2 000 kr
Fika och lunch ingår.