Vuxna minglar och pratar med varandra.

Kommunikatörsnätverk

Dagen handlar om Kilimanjaro, tvättmedelsreklam och församlingsinstruktioner. Fredrik Sahlin, präst och stiftsadjunkt på Göteborgs stift, arbetar med församlingsutveckling och kommer bland annat att prata om församlingsinstruktionen i nya tider. Och hur vi som kommunikatörer kan stötta i församlingsutvecklingen på bästa sätt. Onsdag 28 aug 2024 8.30 Göteborg.

Som kommunikatörer hamnar vi ofta i sammanhang som handlar om församlingsutveckling och vi ser det från vår kommunikationshorisont. Fredrik Sahlin kommer att prata om att utvecklas som kyrka och få oss att fundera över våra roller som kommunikatörer i kyrkan. Vad kan Kilimanjaro och tvättmedelsreklam ha att göra med församlingsinstruktioner? Kom till nätverket och få svar på det och mycket annat.

Dessa frågor kommer vi att prata om:

·         Hur ska vi förstå vad kragarna säger?

·         Hur ska vi stötta i det teologiska tilltalet?

·         Hur stöttar vi ledningen i församlingsutvecklingen på bäst sätt?

Vi öppnar med mingelfika 8.30, programmet börjar 9.00. Under eftermiddagen blir det Unconference, vilket innebär en deltagardriven mötesform, så ta gärna med dig diskussionsämnen eller workshops du vill dela med kollegorna. Det kommer finnas heltimmespass, halvtimmespass och möjlighet till öppna rundabordssamtal.

I vårt nätverk skapar vi prestigelösa relationer som bygger på förtroende. Syftet med Kommunikatörsnätverket är att minska avstånden mellan oss. Vi vill vara en mötesplats för kommunikatörer där vi i både små och större sammanhang kan träffas, lära och få utbyte av varandra.

Nätverket är till för dig som arbetar med kommunikation i församling och pastorat.

Kostnadsfritt
Lunch och fika ingår

Onsdag 28 augusti 2024 8.30–15.00, Stiftskansliet i Göteborg
Anmäl dig här senast den 14 augusti 2024

8:30 – Mingelfika med drop-in

9:00– Programstart

• Tema
  • Tre korta:

12:00 Gemensam lunch

13:30 UnConference:
Under eftermiddagen kommer vi att ha en unconference där vi tillsammans skapar innehållet. Har du ämnen eller diskussioner du vill ta upp? Ta med dessa och föreslå dem på plats så skapar vi ett innehåll där alla kan vara delaktiga och bidra.