Foto: Adam Haglund

Vid högtidliga tillfällen - Mikael Wiehes nya sångbok finns att köpa här

Nyhet Publicerad

Mikael Wiehe har tillsammans med Wessmans Musikförlag och Kultursamverkan Göteborgs stift samlat och givit ut ett stort antal av sina sånger för dop, vigsel, begravning och andra högtidliga tillfällen.

Många människor har hört av sig till Mikael Wiehe och vill använda hans sånger vid olika högtider. Låtar som beskriver vad det är att vara människa vid de stora händelserna i livet. I denna bok finns många av dessa sånger samlade.

I boken finns texter och noter till ett fyrtiotal sånger tillsammans med Mikael Wiehes egna personliga berättelser.

Mikael Wiehe har under årens lopp haft en rad samarbeten med präster inom Svenska kyrkan och är själv medlem. Under 1980-talet blev befrielseteologin en rörelse även inom Svenska kyrkan, en teologi som tar fasta på hur människor kan få kraft och mod att stå upp mot orättvisor och förtryck. Liksom Svenska kyrkan, var Mikael Wiehe mycket aktiv i kampen mot apartheid i Sydafrika.

Beställ boken här!