Kommunikation

Vi erbjuder ett brett utbud av kurser, program och nätverksträffar inom kommunikation och kommunikativt ledarskap.

Konkreta verktyg, inspiration och med nära kopplingar till kärnverksamheten. Vi kan också skräddarsy kompetensutveckling för ditt arbetslag.

Beredskapsplanering och krigsplacering

Frågor kring beredskap är aktuellt i våra församlingar och pastorat. I denna utbildning får du stöd i att ta fram en beredskapsplan, krigsplacera personal och kommunicera kring frågorna. Flera tillfällen, digitalt.

InterKom-dagen/inställd

En dag med fokus på internkommunikation fylld av inspiration och konkreta exempel från intressanta talare och organisationer. Ett tillfälle för dig som vill nätverka med kollegor och fylla verktygslådan i det egna arbetet. 23 oktober 2024, Mölnlycke

Kommunikation som mission

Utbildningsår för arbetslag. Få en gemensam bild av kommunikationsarbetet i dag, en plan för utveckling och stärk arbetslagets praktiska förmåga. Förändring genom ökad kompetens, effektivitet och samverkan. Augusti 2024–maj 2025, i församlingens lokaler

Kommunikativt ledarskap

Med hjälp av genomtänkt kommunikation och en struktur som stödjer dig och dina medarbetare kan du som kommunikativ ledare åstadkomma ett effektivt arbetsflöde och ett gott arbetsklimat. 7 nov 2024, Göteborg

Grundtjänster kommunikation

Inom grundtjänsten är det stort fokus på utveckling, samordning och stöd för att tillsammans synliggöra kyrkan i samhället.

Uppdragstjänster Kommunikation

Inom kommunikationstjänsten arbetar vi med de årsbaserade rutinerna så som kampanjer samt marknadsföring av verksamheter och arrangemang, vilket är en förutsättning för att synliggöra kyrkan i samhället och uppmuntra till delaktighet.