Pilgrim, turism och evenemang

Pilgrimsvandringar i Götene pastorat

Upptäck trakten av Kinnekulle när du vandrar på stigar, vägar och berg. När du går över ängar och längs med Vänern.

Sankta Helena

Sankta Helena, även kallad Sankta Elin är ett lokalhelgon som vördades i hela Sverige och delar av Norden under medeltiden. Hon betraktas numera som Västergötlands och Skövdes skyddshelgon.

Guidade visningar

Sommaren 2024 arrangeras guidade visningar av Götene kyrka på bestämda tider för enskilda besökare. Grupper måste förbokas!

Evenemang

Svenska kyrkan är en av Sveriges största konsertarrangörer och erbjuder ett brett utbud av konserter som framföras av såväl lokala som kända musiker och artister.

Besöksmål

Kinnekullebygden, som Götene pastorat är verksam i, är fylld av historiska besöksmål, vackra kulturmiljöer och kreativa konstnärer.