Frivillighet

Tack gode Gud för alla som håller församlingen vid liv! Din insats som frivillig är oerhört viktig.

Församlingens liv är beroende av volontärer och frivilliga insatser. Förutan frivilligheten står vi oss slätt. Visst finns det anställda, men inte många, och de flesta arbetar endast några få procents deltid. Det kan vara värt att påpeka att i vår utlandsförsamling fungerar det inte som i Sverige.

När det är basartider behövs många som hjälps åt med att packa upp och ställa i ordning och sälja varor.

När vi serverar mat vid lite större tillfällen och högtider, t.ex. julbord eller påskbuffé, får du gärna hjälpa till med att laga, servera och ta undan.

Kyrkluncher serveras varannan torsdag. Vi ser gärna att det finns en gästkock som lagar maten.

Barnverksamheten tar gärna emot frivilliga som hjälper till.

Vi är i färd med att starta en hembesöksgrupp. Om detta skulle passa dig, tveka inte att meddela det.

Då och då behövs det något kan fixa och laga något med möbler, belysning eller annat som finns i församlingshemmet.

Om du vill vara kyrkvärd, läsa texter eller på annat sätt delta i gudstjänsten, meddela detta till kyrkoherden.

Om du vill sjunga med i kören, sjunga solo eller om du spelar något instrument, meddela detta till Pauliina.

Är du en som vill hjälpa till med informationsarbetet i församlingen?

Eller det kanske är något annat som du är duktig på eller gärna vill hjälpa till med? Meddela detta till kyrkoherden.

Vi ses, vänner!