Ungdomar

Svenska Kyrkans Unga – SKU

Ungdomsgruppen för Dig, från årskurs 7–25 år, och vi träffas i ungdomsrummet Solbergsgården på tisdagar kl.18.00 -20.00, med start tisdagen 24 september 2024.

Här kan du spela spel, pingis, biljard, pyssla, fika eller bara slappa och snacka om livet och tron. Ibland har vi vissa temakvällar och då får också du komma med förslag. På våra träffar utgår vi från den gyllene regeln ”behandla andra som du själv vill bli behandlad”. Det betyder att vi alltid är schyssta mot varandra och att alla alltid blir respekterade.

SKU - Grums är en lokalavdelning av Svenska Kyrkans Ungas rikstäckande barn- och ungdomsorganisation. Det kostar ingenting att vara medlem i Svenska Kyrkans Unga. Det enklaste sättet att bli medlem är att du själv registrerar dig via  Medlemssidorna. Eller när du kommer och är med på en tisdagskväll. När du blir medlem ställer du dig bakom Svenska Kyrkans Ungas idé:

Svenska Kyrkans Unga är en öppen gemenskap av unga människor som vill upptäcka och dela kristen tro.

För mer information kontakta Mariana Möllberg Kleven på 0555–43941 eller 0702726021

Ung Ledare

Vill du vara med som Ung Ledare i församlingen?

För dig, som är konfirmerad, finns möjlighet att gå en utbildning för unga ledare. Som ung ledare kan man sedan ideellt hjälpa till i exempelvis konfirmandverksamhet eller olika gruppverksamheter för barn.

Är du intresserad kontakta Mariana Möllberg Kleven 0555–43941 eller 0702726021.