Ta chansen och kom till oss! Komminister – 100%

Ta chansen och kom till oss! Du som är komminister och har ett extra hjärta för barn och ungdomar ges nu möjlighet att söka tjänst hos oss.

Ta chansen och kom till oss!

Vi längtar efter dig som brinner för de unga, för deras plats i församlingen, och som vill jobba brett med församlingsbygge, barn och familj, konfirmander och ungdomar samt gudstjänster, kyrkliga handlingar och själavård.

Du kommer att ingå i ett arbetslag med präster, diakoner, musiker och pedagoger som de senaste åren byggt upp en kreativ och levande verksamhet för alla åldrar. Du kommer att ha din huvudsakliga arbetsplats i Gustavsberg med verksamhet förlagd även till Ingarö kyrka och församlingsgård.

Vi önskar att du är trygg i din prästroll, gillar samarbete och är kreativ. Brinner du dessutom lite extra för att pröva nya vägar för att förkunna det glada budskapet i vår tid är detta ett plus.

Gustavsberg-Ingarö församling, belägen på Värmdö (2,5 mil från Stockholm och ca 30 min med buss från Slussen), har knappt 16 000 tillhöriga, två kyrkor, engagerade ideella och förtroendevalda samt ett arbetslag om 35 personer. Vi har en bred verksamhet för alla åldrar, ett rikt musik- och gudstjänstliv samt många kyrkliga handlingar.

Dina ansökningshandlingar bestående av CV, personligt brev, prästbrev samt löneanspråk och referenser skickas senast den 30/8 till:
gustavsberg-ingaro.forsamling@svenskakyrkan.se

Intervjuer sker preliminärt under vecka 38. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100 % med sex månaders provanställning.

Vid frågor är du välkommen att kontakta:
Kyrkoherde Elisabeth Magnusson Rosengren, tel 08-570 380 54 elisabeth.magnusson.rosengren@svenskakyrkan.se

Enhetschef och diakon Emmett Norling, tel 08-570 380 68 emmett.norling@svenskakyrkan.se

Enhetschef och organist Helena Engardt, tel 08-570 380 60 helena.engardt@svenskakyrkan.se