Lokaltidningen Bålstabladet och vår halvsidesannons

Aktuellt!

Här syns annonser som tidigare publicerades i tidningen Mitti Bålsta varje vecka, samt nyheter om aktuella program och verksamheter i Håbo pastorat. På startsidan finns pastoratets kalender.

Klicka på bilden för att ladda ned annonsen som pdf.

Gravskötseldagar

Gravskötseldagar på våra kyrkogårdar 27 april och 4 maj.

Konserter

Här är programmet för vårens konserter i Håbo pastorat 2024. Med reservation för förändringar.

Endagsretreat

Lördag 4 maj kl. 10.00-18.00 i Häggeby kyrka och Häggebygården.

Blått garn

Stick-Café

Kom och handarbeta tillsammans!

Sinnesrogudstjänst

Häggeby kyrka en gång i månaden.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Kaffe med prat

Öppen samtalsgrupp/mötesplats i Klostergården.

Biskopsvisitationen 2023

Den 17 – 19 och 22 oktober 2023 besökte biskop Karin Johannesson Håbo pastorat för en visitation. Visitationens tema var ”Vår stund är nu, om att bygga framtid” och biskopens förhoppning var att dessa dagar skall styrka oss i vår tro, öppna oss för omprövning och hjälpa oss att gemensamt möta framtiden.

Nyhetsbrev

Fr o m 1 juli, då tidningen Mitti Bålsta upphörde att ges ut, finns vår annons inte längre i någon tidning. Men du kan fortfarande få information om våra gudstjänster och verksamheter på många sätt.

Bibelstudier

Lectio Divina - Att lyssna med hjärtat

Ett sätt att växa i tro och lära känna Gud.

Besöksgruppen

Har du tid över? Tycker du om att umgås? Håbo pastorats besöksgrupp söker volontärer som vill besöka församlingsbor som önskar få besök.

Podcast - Nådens år

Ett spännande samtal om kommande söndags bibeltexter. Nytt avsnitt varje måndag.

Mikrofon med textskylt som det står veckans fråga på.

Talkshow - Veckans fråga

Vad är en psalm? Vad är en bön?

Konserter

Orgelprojektet - Pehr Lund-orgeln i Skoklosters kyrka

Pehr Lund-orgeln i Skoklosters kyrka har varit tyst sedan 1963, nu ska denna unika orgel från 1804 ljuda åter igen! Nu pågår en stor insamling till detta, ditt bidrag gör skillnad! Passa på att ge bort ett gåvokort i present!

Kevin Lembke spelar orgel

Vill du lära dig spela orgel?

Orgeln är ett gigantiskt instrument – det är det största! Nu erbjuds du (gammal som ung) en fin möjlighet att lära dig spela detta spännande instrument.

Suomeksi - På finska

Tästä voit lukea meidän suomenkielisestä toiminnasta, kuten hartaushetkistä, Jumalanpalveluksista, messuista ja kuorosta mm

Församlingsinstruktion

Arbetet med att fastställa en ny församlingsinstruktion för Håbo pastorat, som ska gälla för år 2021 och framåt, är färdigt.

Vi söker gravrättsinnehavare till gravar på Håbo pastorats alla kyrkogårdar.

Efter 25 år löper gravrätten för en gravplats ut - om man inte förlänger den. Om man inte har beställt någon gravskötsel måste den också ses till lite då och då, så att den inte växer igen.

Håbo pastorat hyr en bikupa

Bikupan står intill skolmuseet i Häggeby och sköts om av Anna och Thomas Blomlöf, Blomlöfs Bin AB.

Gravstenssäkring 2020

En säkring av gravstenar genomförs på alla fem kyrkogårdar som Håbo pastorat ansvarar för. Det gäller dem vid Häggeby kyrka, Kalmar kyrka, Skoklosters kyrka, Yttergrans kyrka, och Övergrans kyrka.

Här kan du läsa tidigare publicerade nyheter från Svenska kyrkan Håbo pastorat