Sommarlovskul

Håbo pastorat har fler verksamheter för barn och unga under sommarlovet.

Klostergården:

Sommarkyrkis
Måndag den 17/6 – 12/7 Massor av skoj, för barn med vuxet sällskap. Lunch finns att köpa på plats.
Sommarkväll för ungdomar (åk. 6 – uppåt)
Måndag den 24/6 och tisdag den 25/6 kl. 16:00 – 20:00. Kom och häng med oss och grilla.

Sjövillan:

Dagläger för juniorer (Åk 4-6).
Torsdag den 13/6 kl. 10:00 – 16:00 ink. lunch. Kostnad 100 kr/barn.
Sista anmälningsdagen 7/6. Anmälningslappar finns att hämta på våra verksamheter. Du behöver ha närvaro ifrån någon av våra juniora verksamheter för att kunna anmäla dig

Kyrkcentrum:

Mat och bak dagläger (för de som börjar åk 4- 5 i höst)
Vi bakar, lagar mat (både sött och mer matigt). Vi lär oss att hantera olika råvaror, tillagningssätt och redskap, men också att duka fint, vika servetter och liknande. Sedan äter vi tillsammans.

I verksamheten har vi andakt och ber bordsbön innan vi äter.

Kostnad: 300 kronor.
Anmälan, senast 7 juni, till:
sarah.altin.tolppanen@svenskakyrkan.se

Nationaldagen:

Onsdag den 6/6 kl. 12:00-16:00
Efter högmässan i Skoklosters kyrka kl 11.00 kommer vi att vara med på olika ställen på området.
Kom och prova på bumperballs, waterballs, gratis ansiktsmålning mm.
Cafévagnen kommer att stå vi kyrkan och där du kan köpa kaffe, kokt korv, pannkakor, läsk, fika bröd.

Välkommen!