Foto: Anders Sjöling

Boka dop, vigsel och begravning i Hagakyrkan

Kontakta bokningscentralen och boka tid för dop, bröllop och begravning. Bokningscentralen svarar på frågor som rör kyrkliga förrättningar i nio kyrkor i centrum. NYHET: Boka dop gör du enkelt här på nätet!

Du når bokningscentralen på tel 031-731 66 00 helgfria vardagar kl 09-12. Eller via mail till gbg.bokning.centrum@svenskakyrkan.se. Här bokar du in förrättningen och ev också lokal för dopkaffe och minnesstund. Efter bokningen tar prästen kontakt med dig för samtal.

Bokningscentralen Centrum omfattar Annedalskyrkan, Burås kyrka, Christinae tyska kyrka, Domkyrkan, Guldhedskyrkan, Hagakyrkan, Johannebergskyrkan, Mariakyrkan och Vasakyrkan.

Ett dop i en kyrka. En kvinna och hennes man står bredvid prästen som håller barnet i famnen.

Boka dop på webben

Bokar dop gör du enkelt här på webben. Här kan du se lediga doptider i Domkyrkopastoratets kyrkor och preliminärboka en tid när det passar dig. Du är också välkommen att kontakta expeditionen som hjälper dig med din bokning.