Lördagsmusik: Notbad

Vokalensemblen Espiro bjuder på ett varierat program som sträcker sig från visor och folkmusik till pop och amerikanska standards. Not bad at all. Lör 26 okt kl 14 i Hagakyrkan.

Vokalensemblen Espiro är återkommande gäster i Hagakyrkan, senast med konserten ”Så ända in i Norden”. Inspirerade av den nordiska repertoaren sökte sig kören österut och har nu nöjet att presentera finlands­svenska Walentinakören från Helsing­fors. Konserten Notbad bjuder ett varierat program som sträcker sig från visor och folkmusik till pop och amerikanska standards. Not bad at all.

Ulrike Heider

Organist, Göteborgs Haga församling

Mer lördagsmusik i Hagakyrkan:

European Organ Journey

Maratonkonsert med organister från 17 europeiska städer. Del av Göteborgs internationella orgelfestival. Lördag 12 oktober kl 14-17 i Hagakyrkan.

Journeys to Italy

Lördagsmusik – OBS tid! Smörgåsbord av musik av italienska kompositörer. Amanda Flodin, solist. Kersten Cottyn, cembalo. Haga Motettkör, kursdeltagare från svenska Schütz-sällskapet. Ulrike Heider, dirigent. Del av Göteborgs internationella orgelfestival. Lördag 19 oktober kl 18 i Hagakyrkan.

Lördagsmusik: Notbad

Vokalensemblen Espiro bjuder på ett varierat program från visor och folkmusik till pop och amerikanska standards. Not bad at all. Lör 26 okt kl 14 i Hagakyrkan. Läs mer.