Lunchmusik i sommar

I juli och halva augusti har du möjlighet att njuta av somriga toner och kort andakt i den vackra Hagakyrkan. Soppa serveras i parken utanför kyrkan eller i församlingshemmet efteråt för den som vill. Välkommen onsdagar kl 12.

Varje onsdag 3 juli-14 augusti kl 12 i Hagakyrkan.

Soppa i parken utanför kyrkan eller i församlingshemmet på Haga Östergata 30 efteråt för den som vill. 40 kr.

Ons 3 juli kl 12 Ackordeonvirtuos

Musik av Philip Glass, Mozart, Ennio Morricone, hennes egna kompositioner, originalmusik för konsertackordeon med mera. Minna Weurlander, ackordeon.

Ons 10 juli kl 12 Pianomusik från Tjeckien

Om mamman op. 28 av Josef Suk. Bohumir Stehlik, piano.

Ons 17 juli kl 12 Barfotavandring mitt i sommaren

Musik av Allan Pettersson, Donald Swann samt några svenska folkvisor. Ingvar Grimberg, baryton och Lars Söderlund, piano.

Ons 24 juli kl 12 Spansk och svensk gitarrmusik

Musik av Heitor Villa Lobos, Eduardo Sainz de la Maza. Axel Krogness, gitarr.

Ons 31 juli kl 12 Bland Sagor och Sägner

En romanskonsert med sånger av Jean Sibelius, Edward Grieg och Claude Debussy. Ebba Tegelberg, mezzosopran och Johannes Bolmvall, piano.

Ons 7 augusti kl 12 Barockmusik på barockorgeln

Deltagare ur Göteborgs Schnitgerakademi (4-9 aug) spelar på Brombaugh-orgeln.

Ons 14 augusti kl 12 Italiensk bel canto

Lunchmusik: Barockmusik på barockorgeln

Deltagare ur Göteborgs Schnitgerakademi (4-9 aug) spelar på Brombaugh-orgeln. Soppa i parken utanför kyrkan eller i församlingshemmet efteråt för den som vill. Ons 7 aug kl 12 i Hagakyrkan.

Lunchmusik: Italiensk bel canto

För sopran och harpa – Bellini, Puccini, Donizetti. Lise Robenhagen Hjørne, sopran och Ivanna Fridh, harpa. Soppa i parken utanför kyrkan eller i församlingshemmet efteråt för den som vill. Ons 14 aug kl 12 i Hagakyrkan.

Mer musik i närheten:

Solljus reflekteras i en kyrkorgels pipor.

Musik i Göteborg

Nu är det enklare för dig att hitta din nästa musikupplevelse. Kyrkorna i Göteborg har en gemensam kalender med konserter och musikevenemang nära dig.