Foto: Anders Brosché

Musik och körer

Haga församling förfogar över ett fantastiskt rum för musik med två underbara orglar i en klass för sig samt en16 fots cembalo. Ett rikt musikliv som spänner över orgelmusik, körsång i många genrer och storlekar, kör och orkester, solistframträdanden frodas utgör en etablerad del av Göteborgs musikliv.

Musik i Hagakyrkan

I den vackra Hagakyrkan erbjuds ett musikprogram som levererar tradition, bredd, djup och förnyelse. Lunchmusik, konserter, körmusik i söndagens mässa. Njut av ett rikt och varierande musikliv i Hagakyrkan!

Lunchmusik i sommar

I juli och halva augusti har du möjlighet att njuta av somriga toner och kort andakt i den vackra Hagakyrkan. Soppa serveras i parken utanför kyrkan eller i församlingshemmet efteråt för den som vill. Välkommen onsdagar kl 12. För program - klicka här!

Lunchmusik med sopplunch

Onsdagar kl 12 bjuder vi på ett stycke musik och en kort andakt i Hagakyrkan. Oftast serveras sopplunch och kaffe i församlingshemmet efteråt. Läs mer.

Haga-/Christinaekören

Haga-/Christinaekören är en blandad kör för alla åldrar och har idag 40 medlemmar. Kören är en viktig del av församlingens musikliv och sjunger regelbundet i kyrkans gudstjänster.

Haga Motettkör

Haga Motettkör är en SATB-kör som framför både små och stora verk av stora och kända eller mindre kända kompositörer varje år. Gäller det barock är det alltid med orkester på tidstrogna instrument samt solister – både externa och interna.

Haga Brass

Ur Haga Motettkör grupperar sig då och då Haga Brass. Kvartett eller kvintett beroende på tillgänglighet. Haga Brass spelar med i psalmsång vid gudstjänster.

Hagakyrkans unga körer

Hagakyrkans unga körer samlar barn och ungdomar från hela Göteborg. Här får du sjunga, utveckla rösten och musikaliteten!