Foto: Anders Sjöling

Musik i Hagakyrkan

I den vackra Hagakyrkan erbjuds ett musikprogram som levererar tradition, bredd, djup och förnyelse. Lunchmusik, konserter, körmusik i söndagens mässa. Njut av ett rikt och varierande musikliv i Hagakyrkan!

Vårens musikprogram

Här kan du ta del av hela programmet

Klicka här för att läsa foldern

Musik i Hagakyrkan våren 2024

Onsdag 29 maj kl 12: Violin till lunch

Lunchmusik med andakt. Studenter från Högskolan för scen och musik, violinklassen. Sopplunch i församlingshemmet efteråt.

Söndag 2 juni kl 11

Haga Christinaekören medverkar under gudstjänsten.

Söndag 9 juni kl 11

Damkören Ymna medverkar under gudstjänsten.

Lunchmusik: Pianomusik från Tjeckien

Om mamman op. 28 av Josef Suk. Bohumir Stehlik, piano. Soppa i parken utanför kyrkan eller i församlingshemmet efteråt för den som vill. Ons 10 juli kl 12 i Hagakyrkan.

Lunchmusik: Barfotavandring mitt i sommaren

Musik av Allan Pettersson, Donald Swann samt några svenska folkvisor. Ingvar Grimberg, baryton och Lars Söderlund, piano. Soppa i parken utanför kyrkan eller i församlingshemmet efteråt för den som vill. Ons 17 juli kl 12 i Hagakyrkan.

Lunchmusik: Spansk och svensk gitarrmusik

Musik av Heitor Villa Lobos, Eduardo Sainz de la Maza. Axel Krogness, gitarr. Soppa i parken utanför kyrkan eller i församlingshemmet efteråt för den som vill. Ons 24 juli kl 12 i Hagakyrkan.

Lunchmusik: Bland sagor och sägner

En romanskonsert med sånger av Jean Sibelius, Edward Grieg och Claude Debussy. Ebba Tegelberg, mezzosopran och Johannes Bolmvall, piano. Soppa i parken utanför kyrkan eller i församlingshemmet efteråt för den som vill. Ons 31 juli kl 12 i Hagakyrkan.

Lunchmusik: Barockmusik på barockorgeln

Deltagare ur Göteborgs Schnitgerakademi (4-9 aug) spelar på Brombaugh-orgeln. Soppa i parken utanför kyrkan eller i församlingshemmet efteråt för den som vill. Ons 7 aug kl 12 i Hagakyrkan.

Lunchmusik: Italiensk bel canto

För sopran och harpa – Bellini, Puccini, Donizetti. Lise Robenhagen Hjørne, sopran och Ivanna Fridh, harpa. Soppa i parken utanför kyrkan eller i församlingshemmet efteråt för den som vill. Ons 14 aug kl 12 i Hagakyrkan.