30/7–1/8 Bordssamtal om queer mystik

Vi samtalar om de queera spår som vi kan upptäcka i den kristna historien. Välkommen till Kvarterskyrkan på kajen. Tisdag, onsdag och torsdag, kl. 16.00–17.30.

Tisdag, onsdag och torsdag, 30 juli–1 augusti kl. 16.00–17.30, Kvarterskyrkan på kajen

Avgiftsfritt • ingen anmälan krävs

Vi samtalar om de queera spår som vi kan upptäcka i den kristna historien samt de glimtar av mystik vi kan hitta i oss själva. Medeltida teologi om könsöverskridande identitet, samkönade bröllop och annat oväntat glimmar till i vår historia och tillsammans får vi fundera över vad det kan ge oss som lever här och nu. Leds av Marie Kullenberg, präst,

Bordssamtalen är en del av Svenska kyrkan Hägerstens program under Stockholm Pride.

Avgiftsfritt – tack vare ditt medlemskap

Ditt medlemskap i Svenska kyrkan möjliggör att denna verksamhet kan vara avgiftsfri. Tack för att du är medlem – du är del av något större.

Läs mer om vad du bidrar till som medlem.

Mer Stockholm Pride i Svenska kyrkan Hägersten

28/7 Presseningsikoner, heliga queera bilder

Vernissage söndag 28 juli kl. 12.30–15.00. Uppenbarelsekyrkan, Stora salen Välkommen till vernissage för utställningen av Mats Hermanssons Presenningsikoner!

28/7 Regnbågsmässa

Vi inleder Stockholm Pride i Hägerstens församling med en mässa som präglas av stor delaktighet och inklusivitet. Alla är välkomna och gudstjänsten är särskilt riktad till dig som är HBTQ+. Kl. 11.00 i Uppenbarelsekyrkan. Välkommen precis som du är.

30/7–1/8 Skaparcafé i regnbågens tecken

Välkommen till en öppen mötesplats med möjlighet att skapa, samtala och fika. Tisdag, onsdag och torsdag, kl 14.00–16.00 i Kvarterskyrkan på kajen.

Sommaröppet i Svenska kyrkan Hägersten

21/7 Musikandakt i sommarkväll: Duo Alan – Klezmer and beyond

Peter Bothén och Jerry Adbo bjuder oss på egenskriven musik, kryddad med musik av Piazolla, Eric Satie, med flera. Välkommen kl. 18.00 till Kvarterskyrkan på kajen.

28/7 Musikandakt i sommarkväll – Pride i ord och toner: Lovis Jacobsson och Nina Grigorjeva

Välkommen till en variationsrik konsert och andakt med hbtq-tema. Vallmusik, medeltida ballader, svängiga polskor och modernare visor. Välkommen kl. 18.00 till Kvarterskyrkan på kajen.

30/7–1/8 Skaparcafé i regnbågens tecken

2/8 Drop-in vigsel och välsignelse

Välkommen till drop-in vigsel och välsignelse i Kvarterskyrkan på kajen, från kl. 12.00 till 18.00.

4/8 Musikandakt i sommarkväll – Pride i ord och toner: Jan Hammarlund

Jan Hammarlund ger oss en musikstund denna söndag som avslutar Stockholm Pride. Välkommen kl. 18.00 till Kvarterskyrkan på kajen.

17/8 Musik i sommarkväll – Här och nu med Urban och Sabina Agnas!

Duon Urban och Sabina Agnas framför musik av Enrique Granados, Gaspar Sanz och Sabina Agnas. Välkommen till Gröndals kyrka kl. 18.00. Fri entré.

24/8 Drop-in-vigsel i Gröndals kyrka

Välkommen till drop-in-vigsel i Gröndals kyrka, från kl. 10.00 till 15.00. Vi har förberett och planerat, kokat kaffe och dukat borden till fest. Vi önskar er en härlig och kärleksfull stund. Det enda du och din partner behöver ordna är en giltig hindersprövning från Skatteverket.