2/11 Musikhögmässa – Widéens Requiem

Välkommen till musikhögmässa på alla helgons dag. Uppenbarelsekyrkans Motettkör sjunger Requiem av Ivar Widéen tillsammans med sopranen Jessica Elevant. Uppenbarelsekyrkan kl. 11.00.

Lördag 2 november – Alla helgons dag – kl. 11.00 Uppenbarelsekyrkan

Medverkande:
Uppenbarelsekyrkans Motettkör
Jessica Elevant, sopran
Ann Wallström, violin
Ludvig Nilsson, piano
Martin Blomquist, dirigent

Öppettider för ljuständning och andakt

Uppenbarelsekyrkan och Columbariet
Lördag 2/11 kl. 09.00–19.00
Söndag 3/11 kl. 09.00–18.00

Fri entré – tack vare ditt medlemskap

Ditt medlemskap i Svenska kyrkan möjliggör att denna verksamhet kan vara avgiftsfri. Tack för att du är medlem – du är del av något större.

Läs mer om vad du bidrar till som medlem.

Detta händer under allhelgona

31/10 Jazz i Allhelgonatid

Värmande höstjazz med gruppen POEME, som ger oss poetiska melodier och hoppfulla texter som lyser upp höstmörkret. Kl. 19.00 i Kvarterskyrkan på kajen. Fri entré.

2/11 Musik i öppen kyrka

Tänd ljus, hitta stillhet, och lyssna till tonerna från flöjt och orgel. Musikprogrammet med Claes Wahlroth och Martin Blomquist startar varje heltimme, kl. 13.00, 14.00, 15.00 och 16.00. Musik av Bach, Gluck, Nielsen, Lindberg, med flera. Församlingen bjuder på fika.

Några stearinljus brinner i mörkret.

2/11 Musikandakt med ljuständning i Gröndals kyrka

Välkommen till musikandakt i Gröndals kyrka kl. 18.00.

Ljusmanifestation på Älvsjö torg

Allhelgonahelgen – öppet för ljuständning och andakt

Uppenbarelsekyrkan och Columbariet, Bäckvägen 34

Lördag 4/11 kl. 09.00–19.00
Söndag 5/11 kl. 09.00–18.00

Obs! Endast batteriljus i Columbariet. Detta för att förebygga brand.

Gröndals kyrka, Gröndalsvägen 61

Fredag 3/11 kl. 12.00–18.00
Lördag 4/11 kl. 12.00–18.00

Mälarhöjdens kyrka, Sporrgränd 1

Lördag 4/11 kl. 15.00–18.00
Söndag 5/11 kl. 09.00–14.00

Uppenbarelsekyrkans Columbarium med Franciskus-statyn

Därför firar vi allhelgona

Allhelgonahelgen

Allhelgona är den tid på året då vi tillsammans med människor i Sverige och världen uppmärksammar och minns dem som har lämnat det här livet. Det är en helg då vi påminner oss om att döden finns, och drabbar oss alla. I kyrkan påminns vi också om att det finns hopp om ett liv efter döden.

Vad är skillnaden mellan allhelgona och halloween?

Både allhelgonahelgen och halloween uppmärksammar de döda, men det görs på väldigt olika sätt.

Du är inte ensam i sorgen

Några personer och en kvinnlig präst sitter på stolar i en ring i en kyrka.

Stöd i sorgen

Det finns ett liv efter döden – också för dig som blir kvar. I kyrkan kan du dela sorgen med någon som lyssnar och förstår.

Allhelgona – för dem vi minns

Läs om allhelgonahelgen

Vem minns du?

Tänd ett ljus på bönewebben för någon du saknar.

Till bönewebben

Hitta fler gudstjänster

8/9 Dopfest i Uppenbarelsekyrkan – anmälan snarast

Välkomna till Dopfest i Uppenbarelsekyrkan för barn döpta under jan-juni 2024! En dopängel väntar här på er eftersom ni låtit döpa ert barn!

2/11 Musikhögmässa – Widéens Requiem

Några stearinljus brinner i mörkret.

2/11 Musikandakt med ljuständning i Gröndals kyrka

Välkommen till musikandakt i Gröndals kyrka kl. 18.00.

26/12 Musikgudstjänst med gröt och skinkmacka

En finstämd musikgudstjänst med julmusik. Kom och sjung med i våra älskade julpsalmer, och stanna kvar efteråt på en skål julegröt och skinkmacka.

26/12 Musikgudstjänst på annandagen

Familjen Olofson sjunger musik i juletid. Välkommen till Uppenbarelsekyrkan kl. 16.00.