24/11 Afternoon tea med författarsamtal

Välkommen till ett spännande författarsamtal! Vi möter psykoterapeuten Nanne Hessel som har skrivit boken "Konsten att bli äldre". Uppenbarelsekyrkan kl. 16.00. Fri entré.

Söndag 24 november kl. 16.00 Uppenbarelsekyrkan

Fri entré. Dryck och tilltugg (30 kr) serveras från kl. 16.00. Samtalet startar kl. 16.30.

I boken Konsten att bli äldre skriver Nanne Hessel: ”Att åldras är inte särskilt märkvärdigt – samtidigt är det mycket märkvärdigt.”

Mitt i livet träder vi in i ett gränsland. Vi börja märka att vi åldras. Ofta talar vi om åldrandet som någonting negativt och svårt. Tiden som återstår börjar bli begränsad och vår vardag förändras.

Vi kanske inte ska vara så rädda för den förändringen? Kanske kan vi hitta en öppenhet att möta det okända och kanske till och med bli nyfikna på den här fasen – den tredje åldern i våra liv?

Nanne Hessel är certifierad psykoterapeut, ECP European Certification for Psychotherapy, Imagoterapeut/parterapeut och utbildad psykosyntesterapeut. I över 30 år har hon arbetat i egen regi och hon har hållit många kurser, program och utbildningar i personlig utveckling och ledarskap.

Birgitta Sommarbäck leder samtalet.

Om Afternoon tea

Afternoon tea är en samtalsserie i Uppenbarelsekyrkan där diakon Birgitta Sommarbäck träffar en författare eller samhälls-/kulturpersonlighet.

Avgiftsfritt – tack vare ditt medlemskap

Ditt medlemskap i Svenska kyrkan möjliggör att denna verksamhet kan vara avgiftsfri. Tack för att du är medlem – du är del av något större.

Läs mer om vad du bidrar till som medlem.

Hitta nästa Afternoon Tea

24/11 Afternoon tea med författarsamtal

Hitta nästa föredrag eller kulturevenemang

15–20/10 Gröndals kulturvecka

Välkommen till Gröndals kulturvecka, alltid vecka 42. Här hittar du aktiviteter för barn och familj, konserter och författarsamtal – fri entré till alla arrangemang. Skänk gärna en summa till församlingens diakoni. Se hela programmet här!