28/7 Regnbågsmässa

Vi inleder Stockholm Pride i Hägerstens församling med en mässa som präglas av stor delaktighet och inklusivitet. Alla är välkomna och gudstjänsten är särskilt riktad till dig som är HBTQ+. Kl. 11.00 i Uppenbarelsekyrkan. Välkommen precis som du är.

Söndag 28 juli kl. 11.00 Uppenbarelsekyrkan

Regnbågsmässan präglas av stor delaktighet och inklusivitet.

Medverkande:
Marie Kullenberg, präst
Mats Hermansson, präst
Kristian Kaspersen, solist
Martin Blomquist, musiker

Mer Stockholm Pride i Svenska kyrkan Hägersten

28/7 Presseningsikoner, heliga queera bilder

Vernissage söndag 28 juli kl. 12.30–15.00. Uppenbarelsekyrkan, Stora salen Välkommen till vernissage för utställningen av Mats Hermanssons Presenningsikoner!

28/7 Regnbågsmässa

30/7–1/8 Bordssamtal om queer mystik

Vi samtalar om de queera spår som vi kan upptäcka i den kristna historien. Välkommen till Kvarterskyrkan på kajen. Tisdag, onsdag och torsdag, kl. 16.00–17.30.

30/7–1/8 Skaparcafé i regnbågens tecken

Välkommen till en öppen mötesplats med möjlighet att skapa, samtala och fika. Tisdag, onsdag och torsdag, kl 14.00–16.00 i Kvarterskyrkan på kajen.