31/8 Drop-in-dop i Kvarterskyrkan på kajen

Passa på! Välkommen till drop-in-dop i Kvarterskyrkan på kajen, från kl. 10.00 till 16.00. Kärleksfullt och enkelt. Här kan du läsa vad som är bra att känna till innan du/ni kommer.

Lördag 31 augusti kl. 10.00–16.00 Kvarterskyrkan på kajen

Denna härliga dag kan du låta döpa ditt barn eller dig själv. Vi ordnar musik, dopfika och allt annat som behövs. Kom som ni är – själva eller med nära och kära. Det är bara att dyka upp.

Att döpas kan faktiskt vara så enkelt som att enbart ta sig till kyrkan. Här står präst, musiker, vaktmästare med flera till ert förfogande och ser fram emot att fira stunden.

Drop-in-dopet kan vara livets första fest, som för ett nyfött barn, men det passar lika väl för lite äldre barn såväl som vuxna. Dopet är en stund fylld av glädje, tacksamhet och kärlek.

Bra att veta:

• Dopet har ingen åldersgräns – unga och gamla i alla åldrar kan döpas.
  • Personer under 18 år behöver samtliga vårdnadshavares tillstånd.
  • Eventuella faddrar behöver vara döpta – de kan självklart också döpas i samband med drop-in-dopet.
  • Dopdräkt finns att låna till både barn och vuxna för den som vill. Det går också bra att döpas i sina vanliga kläder.

Kommande drop-in-dop

Lördag 7/9 kl. 10.00–15.00 – Kvarterskyrkan på kajen
Lördag 16/11 kl. 10.00–15.00 – Mälarhöjdens kyrka

Hitta fler drop-in-dop

31/8 Drop-in-dop i Kvarterskyrkan på kajen

16/11 Drop-in-dop i Mälarhöjdens kyrka

Passa på! Välkommen till drop-in-dop i Mälarhöjdens kyrka, lördag 16 november från kl. 10.00 till 15.00. Kärleksfullt och enkelt. Här kan du läsa vad som är bra att känna till innan du/ni kommer.

Drop-in-dop är vackert och enkelt. Vi ordnar festen för den stora dagen. Kom som ni är – själva eller med nära och kära.

Om du vill boka dop en annan dag

Boka dop

Välkommen till dop! Här kan du boka dop i våra kyrkor i Hägersten. Du kan boka online eller ringa till oss. Här hittar du också hjälp och inspiration kring att planera ditt dop.

Nu uppmärksammar vi dopet

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen och skrattar. En manlig präst håller barnets hand.

Välkommen till dop i Hägersten

Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal. Här kan du boka dop online eller läsa mer om våra drop-in-dop.

Läs mer om dop

Ett föräldrapar, en präst och en bebis vid ett dop utomhus på vintern.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.