Konfirmations- och ungdomspräst 100%

Hägerstens församling söker en präst till Gröndals distrikt. Tillsammans i vårt team driver du konfirmations- och ungdomsarbetet i hela församlingen. Tjänsten är heltid och tillsvidare. Ansök senast 26 augusti.

Gör stor skillnad för ungdomar

Vi söker dig som verkligen vill göra skillnad för ungdomar. Hägerstens församling har ett framgångsrikt konfirmations- och ungdomsarbete som vi vill driva och utveckla vidare. Du trivs med att arbeta strategiskt med dessa frågor såväl som att jobba mitt i verksamheten nära ungdomar och medarbetare.

Om församlingen

Svenska kyrkan, Hägerstens församling består av 37 000 medlemmar och här arbetar omkring 60 personer i många olika funktioner, allt från präster och diakoner till pedagoger och körledare. Församlingens verksamhet, under ledning av kyrkoherden är organiserad i de tre distrikten Uppenbarelsekyrkan, Gröndal och Mälarhöjden, med respektive distriktschef. Gröndals distrikt består av Gröndals kyrka och Kvarterskyrkan på kajen i Liljeholmen. Här har du närhet till vatten, fina promenadområden, restauranger och kollektivtrafik.

Vi vill vara en viktig del i människors liv.

Om arbetslaget

Gröndals distrikt är ett arbetslag som arbetar i team och har ett diakonalt förhållningssätt. Kreativitet och öppenhet är två ord som karaktäriserar arbetslaget, och vi är i ständig utveckling.

Utöver arbetslaget i Gröndals distrikt blir du en del av det församlingsövergripande konfirmations- och ungdomsteamet.

Om arbetsuppgifterna

Du kommer att arbeta med att driva och utveckla konfirmations- och ungdomsarbetet, både strategiskt och operativt. Tillsammans i teamet har du stor möjlighet att påverka verksamheten.

I din roll i teamet ingår vistelser på konfirmationsläger.

I tjänsten ingår även sedvanliga prästuppgifter.

Om anställningen

Anställningsform: Tillsvidare
Heltid: 100%

Sista ansökningsdatum: 26 augusti 2024
Ansökan skickas till ansokan.hagersten@svenskakyrkan.se. Ange ”Präst” i ämnesraden.

Vi har kollektivavtal, lönen är individuell.

Övrigt

Kontaktperson är Evamaria Lund, präst och distriktschef i Gröndals distrikt.

Lär känna konfirmations- ungdomsarbetet

Ungdom och konfirmation

Här hittar du allt du behöver veta om konfirmation. I Svenska kyrkan Hägersten finns konfirmation för dig i åk 8 eller 9, samt gymnasiekonfirmation. Här hittar du också andra aktiviteter, såsom ungdomskväll, efter-skolan-häng och flera körer.

Mer om Svenska kyrkan Hägersten

Vad vill vi åstadkomma?

Svenska kyrkan Hägersten vill vara en viktig del i människors liv. Med ett stort engagemang för medmänniskan och skapelsen. Här kan du läsa mer om oss.

Hitta fler lediga tjänster

Arbeta hos oss

Just nu söker vi en kvalificerad administratör samt en konfirmations- och ungdomspräst. Välkommen med din ansökan! Läs mer om båda tjänsterna här.