Foto: Alex Giacomini /Ikon

Konfirmation 2023/2024

Nyhet Publicerad

Vill du hänga, tänka, leka, fundera, fika, åka på läger, tävla och göra massa annat kul?
Ta då chansen att konfirmera dig!

Konfirmation är så mycket!
Det är skratt och allvar, läger och andakt, nära vänner och nya vänner.

”Något av det roligaste jag gjort” säger många om sin konfirmationstid

Tillsammans med kompisar får du fundera över vad du egentligen tror, tycker och tänker. Träffarna handlar till stor del om dina egna frågor och funderingar om livet; kärlek, vänner, rättvisa, om Gud finns, miljö, avundsjuka, sorg, är jag normal, vem Jesus är, vad bibeln handlar om…
Vi pratar och diskuterar, leker och tävlar, använder olika former av skapande, musik och mycket annat.

Alla kan/får gå i konfan om man vill.
Du behöver inte vara döpt, du behöver inte kunna en massa om kyrkan. Du kan prova på några gånger och se ….Nu bjuder vi in dig som är född 2009 eller tidigare att konfirmeras.

Du kan vara med i vår konfa oavsett var du bor och vi kan ev. erbjuda skjuts från skolan till konfan.

Vi erbjuder två olika konfirmationer:

ÄVENTYRSKONFA

En onsdag  i månaden på eftermiddagen efter skolan från december-maj, samt några gånger i augusti. Sportlovsläger i Branäs i februari, övernattning på hemmaplan i anslutning till påsk och ett sommarläger.

SCOUTKONFIRMATION

Målet är att kunna vara ute så ofta som möjligt och att vara aktiv. Vi ska vandra, göra upp eld, pimpla, åka till Bodaborg, tälta, upptäcka nya vägar och mycket mer. Vi kommer att ha undervisning, diskussion och hajker ute. Vissa övningar kommer också utgå från natur, friluftsliv och scout.

Är du sugen på att vara ute och att ha gemenskap? Är du intresserad av att prata om livet och tron? Vill du lära känna nya människor eller lära känna dina kompisar ytterligare?

Då är scoutkonfa kanske något för dig.

Vi kommer att träffas en gång i månaden på en helgdag (lördag eller söndag, kl. 10.00 till 17.00) och vi ska ha ett läger i närheten i början av sommarlovet. Första konfatillfälle ska äga rum den 19 november.

Ser fram emot att träffas.

Anmäler dig gör du här nedan via formuläret

Att konfirmera sig är gratis.
Vi samarbetar med studieförbundet Sensus.

Med hjälp av detta formuläret anmäler du dig/din ungdom till konfirmationsundervisning 2023/2024. Formuläret fylls lämpligast i av ungdomen tillsammans med vårdnadshavare.

Nedan uppges konfirmandens person-och kontakuppgifter

Samtycke bild, film och ljud: Vi publicerar gärna bild-, film- och ljudmaterial i Hagfors pastorats olika medier, t.ex. på sociala medier, för att informera om vår verksamhet och kommande evenemang. Därför vill vi inhämta samtycke till sådan publicering. Det är helt frivilligt att samtycka, det påverkar inte ert barns deltagande i vår verksamhet och ni kan ändra er när som helst. Observera att om publiceringen görs med journalistiska ändamål eller i församlingsblad/på webbplats som har utgivningsbevis, behöver vi inte samtycke, men vi kommer att ta hänsyn till ert ställningstagande innan eventuell publicering. Observera att publicering på sociala medier innebär att det material som publiceras överförs till USA. USA:s lagstiftning uppfyller inte alla de krav som ställs av EU:s dataskyddsförordning, vilket kan innebära vissa risker för personuppgifterna. Framför allt kan brottsbekämpande myndigheter i USA komma att få tillgång till personuppgifter hos leverantören av den sociala tjänsten. Sådana myndigheter är främst intresserade av uppgifter som kan leda till att terrorism förhindras. Leverantören har åtagit sig genom sina villkor att så långt möjligt skydda personuppgifterna på det sätt som krävs inom EU, men måste lämna över uppgifter till brottsbekämpande myndigheter i USA om de får en sådan begäran. Det kan vara svårt eller omöjligt att hävda sina rättigheter gällande personuppgifter som de brottsbekämpande myndigheterna har fått tillgång till. Vi ber er att ha dessa risker i åtanke när ni bestämmer ifall ni vill samtycka till publicering på sociala medier eller ej. Ni kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter och vilka rättigheter ni har här på vår webbplats, där hittar ni även kontaktuppgifter till vårt dataskyddsombud.

Hagfors pastorat får använda bild-, film- och ljudmaterial där vårt barn är med: (Fyll gärna i detta i samråd med er ungdom)

Bilderna får användas i affischerings syfte. (Kryssa i Ja/Nej nedan)

Bilderna får användas på pastoratets webbplats. (Kryssa i Ja/Nej nedan)

Bilderna får användas i sociala medier.

Hagfors pastorat får ange barnets namn i anslutning till bild-,film-eller ljudmaterial

Nedan fyller ni i samtycke om resor

Om ungdomen har två vårdnadshavare behöver vi försäkra oss om att båda vårdnadshavarna blivit informerade om ovanstående samtycken som har gjorts.

För att ungdomen ska kunna konfirmeras behöver vi veta om hen är döpt. Vårdnadshavare bekräftar med kryss. Om ungdomen inte är döpt men önskar konfirmera sig kan vi ordna dop under konfirmationstiden.