Foto: Caroline Larsson

Vuxenverksamhet

I våra grupper finns det plats för alla!

Församlingen vill skapa olika  platser för reflektion och delande av livets erfarenheter.
Det ska finnas möjlighet till fördjupning i kristet liv genom olika former av gudstjänster och mötesplatser.

Hjärtliga träffen

Hjärtliga träffen har sommaruppehåll.
Tisdagar kl. 14.00 Lätt-gympa i församlingshemmet Skogsborg, Hällby. Därefter andakt och fikastund.

Kyrklunch

Kyrklunchen har sommaruppehåll.
Varannan onsdag, jämna veckor kl. 12.00 andakt i församlingshemmet Skogsborg, Hällby därefter serveras lunch, kaffe och kaka.

Röda tråden

Gillar du handarbete? Ta med dig ditt påbörjade handarbete eller börja ett nytt. Det finns hjälp att komma igång och om du vill få hjälp hur man gör, kan vi hjälpa dig med det också! Vi bjuder på lättare fika och samtal mellan himmel och jord.  Kl. 10.00-12.00 i församlingshemmet Skogsborg, Hällby.

Lördag 14 september
Lördag 19 oktober
Lördag 16 november
Lördag 7 december

Syföreningen byter namn till ”Gemenskaparen”

Gemenskaparen har sommaruppehåll.
Syföreningen i församlingen har under de senaste 30 åren, genom sin verksamhet kunnat skänka mer än 500 000 kronor till olika välgörande ändamål.

Nu byter syföreningen namn till ”Gemenskaparen” och fortsätter sin verksamhet och huvudsakliga inriktning.

Kom och fika, ta med ditt handarbete eller prova på att sticka, virka, sy, brodera eller väva. För den som vill väva är det förberett.

Gemenskaparen träffas första gången tisdagen den 20 augusti kl. 14.00 i församlingshemmet Skogsborg, Hällby.

För vidare info. kontakta Ulla Ericsson 070-498 06 08