Vuxenverksamhet

I Hallsbergs församling erbjuder vi många aktiviteter för dig som vuxen. Varje vecka är det till exempel hantverkscafé och körer. På sommaren bjuder vi in till sommarträffar i vår vackra trädgård.

En kvinna sitter och läser med en bok i knät och en kopp i händerna.

Bokcirkel utifrån Ärlighetsprojektet

Är du lässugen nu i höst? Den 7 oktober startar vi en bokcirkel där vi kommer läsa Ärlighetsprojektet av Clare Pooley. Anmäl dig senast 23 september, gruppen startar 7 oktober.

Ett pärlarmband med pärlor i olika färger och former ligger på en grön växt i solen.

Samtalsgrupp utifrån Frälsarkransen

Välkommen till en samtalsgrupp där vi samlas kring frälsarkransens pärlor. Anmäl dig senast 12 september, gruppen startar 19 september.

Själens färger

Själens färger är en öppen ateljé för vuxna. Vi målar, ritar, umgås och fikar tillsammans för att finna ro i vårt mående.

Bibelundervisning och vuxenkonfirmation

För dig som vill veta mer om bibeln och kristen tro eller fördjupa din tro, bön och bibelkunskap har vi olika möjligheter för att delta i undervisning.

Hantverkscaféet

Har du ett handarbete du gärna arbetar med? Kom till Hantverkscaféet och dela med dig av din kunskap och få inspiration av andra med samma intresse.

Människor står i koret av kyrkan och sjunger

Musik- och körverksamhet

Hallsbergs församling strävar efter att vara en ”sjungande församling”. Vill du sjunga i kör eller bara älskar att sjunga för egen del eller med ditt barn är du välkommen till oss.