”Mellan himmel och jord”

Söndag 11 augusti klockan 17:00 i Kolbäcks kyrka

Rasmus Ringborg - sång
Samuel Edvardsson - gitarr

”2023 var sommaren när vi för första gången presenterade våra egna sånger för åhörare runt om i Sveriges kyrkor, och det varma mottagandet gladde oss mycket. Programmet bjöd förutom våra egna sånger också på älskade sånger ur den svenska kyrkorepertoaren, svenska romanser, visor och klassisk gitarrmusik. Nu fortsätter vi resan med Mellan himmel och jord.

Mellan himmel och jord är programmet som bjuder på sommarkvällsmusik med
älskade sånger ur den svenska kyrkorepertoaren, svenska romanser
och visor tillsammans med klassisk gitarrmusik.

Rasmus Ringborg
Sångare, tonsättare och textförfattare utbildad i Paris och London samt vid Kungliga Musikhögskolan och Operahögskolan i Stockholm, varit verksam vid Drottningholms Slottsteater, Kungliga Operan och Folkoperan, mycket aktiv kyrkosångare.

Samuel Edvardsson
Gitarrist utbildad vid Kungliga Musikhögskolan, verksam som solist, kammarmusiker, arrangör, pedagog och tonsättare.