Ett barn håller upp en sten målad som en regnbåge.

Verksamheter/Musik

Våra grupper, träffar och musik

Barngruppen

På onsdagar kl. 16:00-18:00 är det barngrupp i kyrkans café. Hit är alla mindre barn och förskolebarn välkomna tillsammans med sina föräldrar eller mor/farföräldrar!

Vuxenkör - Ungdomskör - Barnkör

Svenska sånger, psalmer, större verk till fest, till vardags, till högtider, till lucia...

BASTELGRUPPEN

Gillar du också att handarbeta? Basteln är ett tyskt ord för att pyssla, handarbeta, sticka, virka m.m. Svenskarna som bor i Tyskland har annamat det tyska begreppet och försvenskat det kärleksfullt, därför kallar vi gruppen med en glimt i ögat för "Bastelgruppen".

Keramikkurs i oktober

För dig som är sugen på att arbeta med lera, lära dig mer om keramik, samt inte minst skapa vackra föremål, anordnar vi återigen en keramikkurs!

LÄSECIRKELN

Vi från Läsecirkeln i Svenska kyrkan i Hamburg läser utvalda svenska böcker och träffas tisdagar en gång i månaden.

Ung i Hamburg

Oavsett om du precis kommit till Hamburg eller bott här länge, om du är här för några månader eller kanske för alltid (vem vet?!), så är du välkommen på Ung i Hamburg i Svenska kyrkan som länge varit en mötesplats för svensktalande!