En blandad kör övar i en kyrka.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

VUXENKÖR / BARN-&UNGDOMSKÖR

Svenska sånger, psalmer, större verk till fest, till vardags, till högtider, till lucia...

Alla gillar att sjunga! Du också?

Då är du hemskt välkommen att komma och sjunga med oss i Svenska kyrkans vuxenkör eller ungdomskör! Höstens många Luciakonserter är årets höjdpunkt för båda körerna, speciellt när vi fyller St. Petri-kyrkan med stämningsfull musik till skenet av stearinljus! Att kunna lite svenska är ett plus men är inte ett måste.
I vuxenkören är alla välkomna, ung som gammal, nybörjare som proffs! Vi sjunger en blandad repertoar med underbara klassiska svenska körverk, härliga poplåtar och evigt populär kyrkomusik. Vi repar i kyrkan på torsdagar kl. 19.30-21. Helgen 28-29/9 startar vi Luciasäsongen med en kick-off-helg med körrep, sångteknikträning och trevligt umgänge. Alla nya medlemmar får vara med!
I ungdomskören sjunger barn och unga i åldrarna från 8-18 år och vi repar ungefär två gånger i månaden, oftast på söndagarnas tidiga eftermiddag. Vi sjunger flera konserter och gudstjänster varje år och dessa är extra populära för kyrkans medlemmar att lyssna på!
Intresserad? Har du frågor? Hör av dig till körledaren Charlotta Henricson på hamburg@svenskakyrkan.se eller charlotta.henricson@gmail.com!

VUXENKÖREN

Foto: iak

Svenska kyrkans kör Hamburg för vuxna blomstrar och ger mycket glädje till de som sjunger och de som lyssnar. Vi övar torsdagar, kl 19:30-21:00. Alla röstlägen är välkomna; sopraner, altar, tenorer och basar. Vi sjunger regelbundet i bl a gudstjänster och på våra populära Luciakonserter.

Körledare är Charlotta Henricson. Kontakt: hamburg@svenskakyrkan.se

BARN-& UNGDOMSKÖREN

Nu är det dags att starta upp och sjunga igen i 2024. Vi fortsätter med full energi där vi slutade efter Lucia. F r o m i vår tar Charlotta Henricson över ledningen av Barn- och Ungdomskören för åldrarna 9-18 år. Vi har en hel del idéer bl a en egen konsert i juni. Hoppas att ni är lika sugna att börja som vi är.

Vi uppdaterar reptiderna inom kort!

Kontakta gärna Åsa Schwotzer +49 152 3105 2097 om era barn eller
ungdomar vill vara med och sjunga.

Välkommen att anmäla dig till Svenska kyrkans kör som repar torsdagar kl. 19.30-21.00