Foto: Pia Lundberg IKON

Vill du besöka Svenska kyrkan i Hamburg med grupp?

Känn dig varmt välkommen! Här följer information inför din bokning hos oss i Hamburg.

Vi är en plats för gudstjänst, gemenskap, sång och glädje, sorg och förtvivlan och kanelbullar förstås.

Vi bär på en rik och stolt historia sedan 1883. Vi finns mycket centralt vid Landungsbrucken. Här får du leva på svenska när allt hemma i Sverige är långt borta och här får du möjlighet att uppleva och stödja en utlandsförsamling.

• Vi tar emot enskilda besökare som bara droppar in på en fika en vanlig torsdag eftermiddag eller på söndagens gudstjänst.

• Vi tar emot körer som oftast kommer en helg och är med och sjunger i vår gudstjänst.

• Vi tar emot konfirmandgrupper som har sitt läger i Hamburg. De kan hyra lokal här och/eller beställa mat. Efter överenskommelse med prästen kan vi också bidra i undervisningen både med kyrkans historia eller med frågor kring t ex fred, frihet och försoning

• Vi tar emot studiegrupper av olika slag. Ofta vill de höra om kyrkans historia samt fika.

• Vi tar emot personalgrupper från svenska kyrkan på studieresa. Vi tar emot grupper av förtroendevalda på studieresa eller konferens.

Det går att hyra lokal hos oss enligt prislista. Det går att köpa fika och ibland beställa lunch. Det går att boka föredrag eller lektionsmedverkan (från 100 € och uppåt).

Vissa helger vill många komma samtidigt och vi tvingas säga nej till de som bokar sent. Det är viktigt att vara ute i god tid. Minst 6-8 månader i förväg. Vi har infört en bokningsavgift eftersom det blivit ett problem att många bokar och sedan bokar av sig. Detta medför mycket administrativt arbete för oss. Därtill säger vi nej till andra som vill komma och plötsligt står vi utan kör på pingst!
Så bokningsavgiften är 100 Euro. Kommer ni, får ni tillbaka pengarna / kan köpa fika eller lunch för dem. Uteblir ni tar vi det som en ersättning för redan nedlagt arbete. Bokningen är klar först när vi har pengarna på vårt konto. Avgiften tillgodoräknas på slutfakturan. Vid ev avbokning täcker den våra administrationskostnader.

Vi kan inte erbjuda boende. Hamburg är en livlig stad och många kommer hit, boende är inte enkelt att hitta till ett rimligt pris. Alldeles nära kyrkan ligger vandrarhemmet  ”Auf dem Stintfang” , ett fräscht och fint vandrarhem. Finska sjömanskyrkan i Hamburg kan också erbjuda några bäddar, tel +49(0)40316971.

Välkommen hit!

Vermietung Saal/Hyra lokal

Sie suchen geeignete Räumlichkeiten für Ihre Veranstaltung, barrierefrei und zentral gelegen? Wir bieten den idealen Raum für Hochzeiten, Geburtstage, Firmenfeiern, Tagungen, Seminare, Ausstellungen, Chorauftritte und Konzerte.

Hitta hit

Adress - Kommunikationer - Krissituation