Mer information

Om Svenska kyrkan i Haninge, lediga jobb, medlem, hållbarhet, GDPR, kyrkoval, ideella medarbetare

Om Haninge pastorat

Dalarö-Ornö-Utö, Västerhaninge-Muskö och Österhaninge församlingar bildade ett gemensamt pastorat i januari 2018. Haninge pastorat söder om Stockholm utgör en kreativ miljö där storstad möter landsbygd och där olika kulturer möts.

Lediga jobb

Inom kyrkan finns många spännande arbetsuppgifter och många yrken representerade. Här publiceras lediga jobb i Svenska kyrkan i Haninge.

Bli medlem

Här finns det en plats för dig som har frågor om tro, livet eller tankar kring dig själv. Det är också en möjlighet för dig som vill engagera dig för rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör eller finna ro i en hektisk vardag. Varmt välkommen!

Vårt miljöarbete

Svenska kyrkan arbetar för att minska sin klimatpåverkan och bidra till att bromsa klimatförändringarna. Vi lyfter andliga aspekter och strävar efter klimatneutralitet till 2030.

Ideella medarbetare

Hur och varför behandlar vi dina personuppgifter om du engagerar dig ideellt hos oss.

Så här behandlar vi dina personuppgifter

Respekten för varje människas integritet är en del av vår identitet som kyrka. Vi vill vårda det förtroende som du ger oss genom att hantera dina personuppgifter på ett tryggt och säkert sätt.