Foto: Stefan Leonardsson IKON

Suomenkielinen toiminta

Jumalanpalvelukset ja muuta toiminta.

Suomenkieliset jumalanpalvelukset jatkuu syksyllä!

Haaparannan kirkko

Kaksinkielinen päämessu, diakonia teemana ja kirkkolounas, 15 syyskuuta klo 11.00. Mukana Kimmo Sulila, Ann-Sofie Ailovuo, Johanna Wennerström.

Någon lyfter upp en kaffekopp.

Juttutupa - Snackstugan

Jatkuu syksyllä! Jutellaan, kahvitellaan, lauletaan ja muuta, torstaisin parilliset viikot kl. 13-15. Torsdag jämna veckor kl. 13-15. Förtsätter i höst.

Lounatuuli-kuoro

Kuorolla on harjoitus keskiviikoisin klo. 10-11 Haaparannan seurakuntatalossa. Kysymyksiä? Ota yhteyttä kuoronjohtajalle Ann-Sofie Ailovuo 073-0752256

En flicka sitter i knät på en ledare runt ett bord. Några andra barn sitter bredvid.

Liity jäseneksi

Ruotsin kirkko on avoinna kaikille. Olet lämpimästi tervetullut mukaan yhteiseen työhön ja yhteisten voimanlähteiden äärelle.

En hand med en blombukett.

Oletko jäsen?

Oletko jäsen? Menneinä vuosikymmeninä Ruotsiin muuttaneet luulivat, että heistä tuli suoraan Ruotsin kirkon jäseniä. Papit tapaavat usein omaisia, jotka haluavat vainajalleen kirkollisen hautauksen. Silloin ilmenee, että henkilö ei ollut Ruotsin kirkon jäsen. Ota yhteyttä seurakuntaasi ja tarkista jäsenyys!

Seurakunnan ilmoitukset tekstiviestillä tai sähköpostina

Haluatko tietää mitä tapahtuu joka viikko Haaparannan seurakunnalla? Nyt voit saada viikkollinen suomenkielinen viesti meiltä!

En bebis doppar handen i en skål med vatten.

Kaste

Haluatko, että lapsesi kastetaan? Tai haluatko itse tulla kastetuksi? Kasteessa juhlimme ihmisen ja Jumalan välistä yhteyttä. Yhteyttä, joka kantaa läpi elämän.

Närbild på två personer med vigselringar som håller hand.

Avioliittoon vihkiminen

Suunnitteletteko häitä? Onneksi olkoon! Tällä sivulla kerrotaan kirkkohäistä.

En stor begravningsbukett ligger utomhus på marken.

Kuolema ja hautaus

Hautajaisissa pysähdymme yhdessä kuoleman ja menetyksen äärelle. On aika hyvästellä kuollut läheinen ja jättää hänet Jumalan huomaan.

Två unga tjejer dansar glatt och viftar med armarna inomhus.

Rippikoulu ja konfirmaatio

Mikä on elämäni tarkoitus? Mitä on onni? Millaiseen Jumalaan uskon tai en usko? Rippikoulu on yhteistä pohdiskelua elämästä ja uskosta ja tutustumista kristinuskon aarteisiin. Tervetuloa mukaan!

Kolme graafista kuvaa caatista, puhelimesta ja nettikirjeestä.

Palveleva puhelin

I Sverigefinska telefonjouren kan du prata finska, chatta eller skriva ett digitalt brev. Ruotsin kirkon keskusteluapu ja kriisipuhelin. Voit soittaa, lähettää nettikirjeen tai chattailla päivystäjän kanssa luottamuksellisesti.

Tre roddbåtar ligger med fören uppdragen på land.

Suomeksi (finska)

Välkommen till finska sidor på svenskakyrkan.se! Tervetuloa Ruotsin kirkon suomenkielisille sivuille!

En tornspira mot blå himmel.

Himmeli-lehti

Himmeli on Ruotsin kirkon ruotsinsuomalainen seurakuntalehti. Verkkojulkaisun, pdf-lehden ja Himmelin juttuja löydät tältä sivulta.

Animation med två människor som står ute i regnet. En av dem håller ett paraply över den andres huvud.

Ensiapu suruun (Finska)

Käytännön ohjeita surevan tukemiseen

Jumalan siunaus

Anne Simonsson, pappi Luulajassa, lukee siunauksen.

Suomenkielinen webbi-Jumalanpalvelus Haaparannan kirkosta 21/3: