Ett barn håller upp en sten målad som en regnbåge.
Foto: Shutterstock

Barngrupper i Hedebygdens församling

Familjecentralen

Under terminerna har vi regelbundna träffar dit föräldrar kan komma med sina barn. Vi leker, pysslar, fikar med mera.

Varje onsdag förmiddag är alla föräldrar välkomna tillsammans med sina barn till församlingshemmet i Hede, kl 10:00-13:00. Här finns leksaker och pyssel, samt möjlighet att träffas och samtala och dela erfarenheter med varandra.

En bebis på golvet tittar på ett gosedjur som föreställer ett får.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Vi bjuder på kaffe och ibland är det även sopplunch i stora salen för 70:-.

På familjecentralen medverkar personal från kyrkan, förskolan, bvc samt socialtjänsten.

Vi har lite olika aktiviteter som att besöka biblioteket, prata sjukdomar, mammagympa, babyrytmik, olika föreläsningar mm.

Det krävs ingen föranmälan för att komma hit och det går så klart bra att komma hit redan när du är gravid.

Vi har även en sluten grupp på facebook: Familjecentralen Hede/Vemdalen

Miniorer & Juniorer

Kyrkans barngrupper äger rum på tisdag eftermiddag, periodvis, på församlingshemmet i Hede. Vi fikar, pysslar, leker lekar samt sjunger. Vi brukar avsluta med en kort andakt. Medverkar gör alltid kyrkans pedagoger Ylva & Sari.

Vi hämtar upp barnen vid skolan, och när vi slutar följer vi dem tillbaka till fritids.

Någon pysslar med piprensare.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

På Miniorerna medverkar barn som går i årskurs 1 och 2.

På Juniorerna medverkar barn som går i årskurs 3 till 5.

Ibland bjuder vi in alla medverkande i barngrupperna till familjegudstjänst. Då vi bl.a sjunger tillsammans i kyrkan, mm.

Har ni barn som vill vara med på Miniorerna eller Juniorerna?

Skicka er anmälan till någon av pedagogerna via mejl, se kontaktinformation här nedan.

Sommarkollo

Under några dagar i augusti arrangeras utflykter, safari, bad och lekar. Kollot är mycket uppskattat och det märks att barnen trivs.

Detta är ett kostnadsfritt dagskollo för barn som ska börja i klass 3-5 till hösten.

Sommarkollo Hedebygdens församling 2014
Foto: Hedebygdens församling

På kollot kommer vi att leka, pyssla, bada, ha samarbetsövningar och andakter. Det blir även mycket musik och sång.

En av dagarna blir det en skogsutflykt.

Vi ordnar med skjuts samt lunch.

Kollot avslutas med en enklare familjegudstjänst i kyrkan där barnen medverkar.

Kontakta oss pedagoger om du vill veta mera.