Fjällvy med ledkryss
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Fjällkyrka

Härjedalen är Sveriges högst belägna landskap med troligen Nordens högst belägna kapell i Högvålen och en av Sveriges högst belägna kyrkor, Tännäs kyrka.. I Härjedalen bor drygt 10 000 invånare, men under turistsäsongerna rör sig hundratusentals människor i Härliga Härjedalen för att bl. a uppleva skidåkning, jakt, vandring, bär och svampplockning.

En låg timrad byggnad med skorsten och tak av trä.

Rombovallen

En själastuga i vacker natur i Lofsdalen. Här kan pilgrimer och andra besökare finna en stunds vila och reflektion.

Östvallen. Västsätern.

Fäbodvallar & Naturplatser

Vi firar ofta gudstjänster ute i våra vackra omgivningar, såväl vid fäbodar och bygdegårdar som på allmänt natursköna platser.

Långågårn

Långågårn är en bygdelokal i byn Långå

Vemdalens sockenstuga

Samlingspunkt Vemdalen

Vi har verksamhet i olika samlingspunkter i Vemdalen. De verksamheter som finns här är bland annat gudstjänster, öppet kyrkis och vuxenkör.