En liten flicka i lila kläder, mask och röd mantel står på kanten av ett hustak och blickar ut över en stad.

Barn & ungdom

Svenska kyrkan Härnösand har verksamhet för barn i alla åldrar. Här hittar du tider och anmälningar till våra grupper och mötesplatser. All barn-och ungdomsverksamhet är kostnadsfri! Tack för att du är medlem.

Anmälningar, nyhetsbrev och tips!

Här hittar du anmälningar när grupper startar eller vårt samlade nyhetsbrev och ev förändringar. Daglägret i Säbrå är fullsatt! Redan nu kan du anmäla dit barn till Minorer och Juniorer i höst med start V.36.

Stor & Liten

En öppen, pedagogisk och kostnadsfri verksamhet. Barn och föräldrar leker, sjunger, skapar, umgås och lär känna varandra och kyrkans traditioner.

En flicka sitter i knät på sin tjejkompis och ler mot kameran.

Miniorer

Vill du träffa jämnåriga? Vi samtalar, pysslar och leker. För barn som går i förskoleklass-åk 2.

Juniorer

Vill du träffa jämnåriga efter skolan? Vi fikar, samtalar, pysslar och leker. För barn som går i åk 2-6.

Där kyrka och skola möts

Svenska kyrkan Härnösand vill vara en naturlig del i skolan.

Några ungdomar spelar kort runt ett bord.

Svenska Kyrkans Ungdom

Vi samtalar om allt som livet innehåller. Här träffas ungdomar från åk 7 och uppåt.

Konfirmation 2025

Född 2010 eller börjar åk 8? Nya grupper startar i höst! Anmälan öppnas 23 maj kl 8.00.