En flicka sitter i knät på sin tjejkompis och ler mot kameran.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Miniorer

Vill du träffa jämnåriga? Vi samtalar, pysslar och leker. För barn som går i förskoleklass-åk 2.

Svenska kyrkan Härnösand erbjuder dig en verksamhet som heter Miniorer och är för barn som går i Förskoleklass – åk 2 och finns i olika församlingar, på olika dagar och tider.

Vi bjuder på mellanmål, sång, berättelse, lek, skapande aktiviteter samt att vi har en andakt tillsammans.

Det finns ett begränsat antal platser i varje grupp,  så det är först till kvarn som gäller.

Hoppas att du vill vara med!

Glada dörren

Måndagar

13.00 - 15.30 Kyrkkällan, Älandsbro
Från förskoleklass till åk 1.

Våra ledare hämtar miniorerna vid skolan kl 13.00 och alla går tillsammans till Kyrkkällan. De barn som behöver fritids efter kl 15.30 följer vi med tillbaka till skola/fritids.
Vi bjuder på mellanmål.
Kontaktperson: Helena Norberg

Tisdagar

Miniorer
17.30-19.00 Domkyrkans församlingsgård. Barn- och ungdomslokalerna på gaveln av huset. Kika efter ”glada dörren”.
Förskoleklass till åk 2.
Kontaktperson: Petra Jedborn

Självklart är verksamheten kostnadsfri!

Välkommen att anmäla ditt barn!