Drop in-vigsel i domkyrkan

Lördag den 1 juni klockan 12.00-15.00 är ni välkomna att gifta er i Härnösands domkyrka.

Drop-in-vigsel är en enkel och högtidlig vigselgudstjänst. Ni behöver bara ta med legitimation och giltig hindersprövning.

Brudpar anmäler sig från klockan 12.00 fram till klockan 15.00 i entrén till domkyrkan. Alla brudpar som anmäler sig innan klockan 15.00 blir vigda. Varje vigsel tar cirka 25 minuter. Vigselförrättare är Cristina Grönroos.

Brudparet behöver ta med ID-kort och intyg om hindersprövning. Ansökan om hindersprövning gör ni hos Skatteverket, hindersprövningen är giltig i fyra månader från att den utfärdas.

Övrig administration ordnas på plats. Åtminstone en av personerna i paret behöver vara medlem i Svenska kyrkan.