Våra verksamheter

Svenska kyrkan Härnösand erbjuder verksamheter för alla åldrar och för många olika intressen.

En liten flicka i lila kläder, mask och röd mantel står på kanten av ett hustak och blickar ut över en stad.

Barn & ungdom

Svenska kyrkan Härnösand har verksamhet för barn i alla åldrar. Här hittar du tider och anmälningar till våra grupper och mötesplatser.

En blandad ungdomskör sjunger och klappar händer inomhus.

Musik- och körverksamhet

Kyrkomusiken är en stor del i kyrkans liv. Musik och sång är också viktiga inslag i ett levande gudstjänstliv. Vi har körer för alla åldrar och bjuder regelbundet på konserter i våra kyrkor.

Tre kvinnor sitter på en uteplats och gör buketter av handplockade blommor.

Vuxenverksamhet

Aktiviteter tillsammans. Det finns många grupper och mötesplatser för vuxna, du är välkommen!

Café Trädgårn

Café Trädgårn är ett socialt café och mötesplats i Härnösand där alla är välkomna. Här bedrivs försäljning av hembakat fikabröd, rättvisemärkt kaffe och te.

Diakoni/Samtal & stöd

Diakoni är Svenska kyrkans sociala arbete. Våra diakoner finns till hands om du till exempel behöver tala med någon eller vill få hembesök.

Ideellt arbete/volontärer

Svenska kyrkans viktigaste resurs är dess egna medlemmar, tillsammans kan vi skapa en gemenskap där många känner ansvar och delaktighet. Vad brinner du för?