Renovering av Hässelby Strands kyrka

Just nu pågår renoveringsarbeten i Hässelby Strands kyrka. All verksamhet bedrivs därmed i Hässelby Villastads kyrka och församlingshus.

På grund av renoveringsarbeten är Hässelby Strands kyrka stängd till och med senhösten 2024. All verksamhet som normalt bedrivs i Hässelby Strands kyrka och församlingshus är därför flyttad till Hässelby Villastads kyrka och församlingshus.

Kyrktaxi till söndagarnas högmässa
Vi erbjuder kyrktaxi från Hässelby Strands kyrka (parkeringen) för dig som har svårt att ta dig dit på egen hand. Taxin avgår från parkeringen utanför Hässelby Strands kyrka kl. 10.15 till Hässelby Villastads kyrka. Efter mässa och kyrkkaffe avgår taxin tillbaka till Hässelby Strand kl. 13.00.

Välkommen till Hässelby Villastads kyrka & församlingshus!
Riddersviksvägen 116

Hitta hit
T-bana: grön linje 19 till Hässelby Strand (slutstation). Buss 119 mot Backlura till Hässelby Villastads kyrka (hållplats: Riddersviksvägen).

Bildspel - renoveringsarbeten i Hässelby Strands kyrka 2024

Frågor och svar om renoveringen

Vi får många frågor från församlingsbor om renoveringen av Hässelby Strands kyrka samt om kommande renoveringar av Hässelby Villastads kyrka. Här hittar du de vanligaste frågorna och svar på dessa.

Frågor och svar om renoveringen

Tidigare artiklar

Nu kör vi - dags för renovering!

Efter en noggrann genomgång av Svenska kyrkan Hässelbys fastigheter är det snart dags att evakuera Hässelby Strands kyrka för renovering av ventilation och avlopp. "Nu är vi förbi den större undersökande delen vilket gör att det börjar kristalliseras ut vad som är nödvändigt att göra", säger Gunnar Lindgren, ordförande i kyrkorådet.