Foto: Magnus Aronson/IKON

Musik och körsång

Njut av konserter i kyrkan eller sjung i någon av våra körer.

Njut av konserter i kyrkan

Låt dig svepas med av de starka känslorna. I Svenska kyrkan Hässleholms församling hittar du fantastisk körsång, duktiga solister, klassiska storverk och många andra genrer.

Tallrik med orange soppa, grönt och tre rostade brödskivor vid sidan om.

Ton & Tanke med sopplunch

Musik med Mattias Vad Jensen och dagens tanke med Christina Liljegren i Stoby kyrka.

Soppa

Lunchmusik och soppa

Välkommen till lunchmusik med middagsbön och diktläsning klockan 12.10 i Hässleholms kyrka med efterföljande sopplunch klockan 12.30 i församlingshuset.

Sjung i kör!

Att sjunga i kör gör gott för både kropp och själ. Att bidra till att förgylla upplevelsen för andra vid gudstjänster och andra högtider gör glädjen ännu större.

Välkommen att anmäla dig till våra körer!

Närbild på ett litet barns ansikte. Stora mörka ögon.

Babysång

Kom och sjung, ramsa och gläds med din baby. Här samlas vi med de små barnen för att sjunga och röra oss till musik.

Pyttekören

Pyttekören är en barnkör för dig som är 3–6 år. Här får du upptäcka musiken genom lek, rörelse och sång.

Ljungdalatoner

Ljungdalatoner är en barnkör för dig som är 6-12 år och som älskar att sjunga.

Hästveda barnkör

Mer information kommer hösten 2024.

Kvinnor och män i somriga kläder i koret i Hästveda kyrka.

Hästveda kyrkokör

NiH-kören

Stoby Gospel

Gospelkör som övar i Stoby församlingshem. Välkommen att vara med!

Cirka femtio svartklädda personer står i trappan upp till altaret i Hässleholms kyrka för att sjunga H-mollmässan.

Kyrkans Vocalensemble

En avancerad vuxenkör som övar torsdagar 18.30-21.00 i Hässleholms församlingshus.

Västerkyrkans kör

En fyrstämmig vuxenkör som ofta medverkar på gudstjänster.

Kören Cantus Calluna

Cantus Calluna

Cantus Calluna är kören för dig som är tonåring och uppåt. Vi sjunger en blandad repertoar och har roligt tillsammans.