Välkommen att kontakta oss i Hässleholms församling.

Hässleholms församling

Hässleholms församling omfattar Hässleholm stad, Hästveda, Ignaberga, Norra Sandby och Stoby.

I Svenska kyrkan i hela Sverige finns cirka 25 000 anställda och i Hässleholms församling finns cirka 85 av dem.

Öppettider och kontakt

Telefonnummer till vår växel: 0451-77 62 00
Växelns öppettider: Vardagar klockan 9.00–9.30, 10–12.30 och 13.30–15.00

Besökstid på församlingsexpeditionen: Vardagar klockan 11.00–12.30

Vill du hellre nå oss via mejl?

Välkommen att kontakta oss, vi svarar så fort vi kan.

E-post: hassleholm@svenskakyrkan.se

Person sitter vid datorn med Svenska kyrkans hemsida framme

Kontakta oss

Här hittar du kontaktvägar till anställda och förtroendevalda i Hässleholms församling.

I en korg ligger utklippta pappershjärtan. På det översta står det Du är fin! och en smiley med hjärta.

Arbeta hos oss

Här finns lediga tjänster i Hässleholms församling.

Bli medlem

Du är välkommen till oss, till Hässleholms församling och till Svenska kyrkan. Här finns det plats för dig oavsett vem du är och var du befinner dig i livet.

Förtroendevalda

Alla medlemmar har tillsammans ansvaret för att församlingens grundläggande uppgifter - gudstjänst, undervisning, diakoni och mission - blir utförda. För församlingen finns ett kyrkoråd som är församlingens styrelse och en kyrkoherde med ansvar för ledning, samordning och tillsyn.

En person ger ett dokument till en annan

Offentliga dokument

Visste du att alla protokoll från de förtroendevaldas möten är offentliga? Här hittar du dem, tillsammans med de senaste årens budgetar och årsredovisningar.

Någon sitter vid ett skrivbord bakom en datorskärm och knappar på ett tangentbord.

GDPR

Så behandlar vi personuppgifter om du skickar e-post till oss.

Närbild på någon som håller fram några kylskåpsmagneter med ord som tvivel, livet, Gud, dela, tro och så vidare.

Tro

Vill du veta mer om kristen tro?

Internationella gruppen

Vi är engagerade i arbetet för en rättvisare värld. Vi ordnar bland annat insamlingar till ACT Svenska kyrkans internationella biståndsarbete.

Kassar med bröd, sallad och annan mat fotograferade uppifrån.

Projekt Matkassen tilldelades Hässleholms Miljöpris 2023

Tillsammans med andra kyrkor i Hässleholm delar församlingen ut matkassar till utsatta och behövande, ensamstående och familjer.

Regnbågsfärgad nyckel på en grön cirkel hänger på en ljus trädörr.

Regnbågsnyckeln

Anställda och förtroendevalda i Hässleholms församling har certifierats enligt Regnbågsnyckeln. Söndag 23 maj 2021, fick vi ta emot Regnbågsnyckeln vid den livesända gudstjänsten från Hässleholms kyrka.