"Se de unga – se dig själv"

Nätverksträffarna är ett samarbete mellan Svenska kyrkan Hässleholms församling och Hässleholms kommun där vi två gånger om året bjuder in vuxna som arbetar med och verkar bland ungdomar i kommunen.

Nätverksträffarna är ett forum där människor från olika föreningar och organisationer samt från olika yrkesområden inom bland annat skola, polis, kyrkor och sociala verksamhetsmöten kan träffas.

Syftet är att lära känna varandra och varandras professioner och verksamheter. Vi har träffats sedan 2008 med uppehåll för pandemin. När vi träffas på hösten blir det oftast möten med lokala företrädare från olika organisationer och vid vårens träff försöker vi bjuda in någon extern gäst.

Varmt välkommen att delta!

Närmaste träff är den 20 marsoch programmet är:

Program:
Den 20 mars 2024 får vi besök av drogförebyggare Håkan Fransson från Öckerö. Håkan är socionom och har ansvarat för det drogförebyggande arbetet i Öckerö kommun sedan 2002. Innan dess jobbade han 20 år på fritidsgård, som lärare och på behandlingshem för unga. Han är också involverad i civilsamhället på många sätt.

Håkan möter tusentals föräldrar varje år på föräldramöten och i andra sammanhang och har byggt upp en modell för drogförebyggande arbete som används av många kommuner i Sverige, där tyngdpunkten handlar om föräldrakraft, kunskap, TURI (Tidig upptäckt – rätt insats). Håkan är en inspirerande föreläsare som kommer ge oss nya idéer och inspiration för det fortsatta arbetet i vår kommun.

Vi börjar kvällen med enklare kvällsmat och det blir även tid för fika och mingel.

Plats: Församlingshuset vid Hässleholms kyrka

Tid: 20 mars 2024 17.00-20.30

Anmälan senast: 17 mars 2024 genom att klicka här.

Kvällen kommer också att bestå av tid för gruppdiskussion, samtal och presentation av varandra i gruppen.

Kvällsmat och mingeltid blir det som vanligt.

Träffen är kostnadsfri, men den kräver en anmälan från dig för att vi ska kunna planera för mat och dryck. Är du förhindrad att själv närvara – skicka gärna någon annan. Vet du ytterligare någon som du tror skulle vilja komma, be dem höra av sig.

I planeringsgruppen för nätverket sitter just nu Urban Hagberg (präst Hässleholms församling) och Markus Ströbäck (Drog- och brottsförebyggande samordnare, Förebyggandecentrum, Hässleholms kommun).

Inbjudan skickas ut via ett nyhetsbrev. Nyhetsbreven är för dig som arbetar i en organisation inom Hässleholms kommun och känner att detta forum skulle vara något som passar dig. Anmäl dig till nyhetsbrevet här

Nästa planerad träff blir den 17 september2024.