Lyssna

Västerkyrkan

EFS Missionsförening i Hässleholm. Öppet i samband med gudstjänster och församlingsverksamhet.

Västerkyrkan är en stadsdelskyrka på Väster i Hässleholm. Kyrkan ägs av EFS Missionsförening i Hässleholm och verksamheten bedrivs i samarbete mellan EFS och Svenska kyrkan.

EFS är en självständig organisation inom Svenska kyrkan med betoning på mission, lekmannaengagemang och vardagskristendom. Gudstjänsten är församlingens hjärta där Herren möter oss i ordet, sången, musiken och i mässan.

Morgonbön i Västerkyrkan

Vi ber för fred. Varje onsdag 09:30 morgonbön i Västerkyrkan.

Onsdagsträffen i Västerkyrkan

Eftermiddagskaffe, blandat program och andakt. Jämna veckor klockan 14.00.

Stickcafé i Västerkyrkan

Måndagar, udda veckor klockan 14-16. Välkommen!

Babysång

Kom och sjung, ramsa och gläds med din baby. Här samlas vi med de små barnen för att sjunga och röra oss till musik.

Söndagsskola "Skatten" i Västerkyrkan

I söndagsskolan samlas vi kring Bibelns berättelser som tar oss med på ett äventyr med Gud och varandra.

Friluftskul i Västerkyrkan

Är du intresserad av natur och friluftsliv och går i åk F-6? Då är Friluftskul något för dig!

Västerkyrkans kör

En fyrstämmig vuxenkör som ofta medverkar på gudstjänster.

Katekumenatet

Samtalsgrupp om kristen tro i Västerkyrkan.

Västerkyrkans program

Händer i Västerkyrkan - ladda ner programmet eller se kalendern.

EFS - Tro och uppdrag

EFS är en evangelisk-luthersk rörelse. Evangelisk för att den understryker att det centrala i kristendomen är evangeliet – det glada budskapet om Jesus! Luthersk för att det betecknar den riktning inom kristendomen som Svenska kyrkan tillhör.

Västerkyrkan - kyrkobyggnaden

Västerkyrkan invigdes den 28 augusti 1966.