Konfirmand

2024-2025

Att konfirmera sig är inte som du tror​!

Du som är född 2010 eller tidigare!
Vi hälsar dig välkommen till en tid fylld av nya spännande erfarenheter!
Vi kommer att göra mycket roligt tillsammans. Åka på läger, titta på film, dramatisera, diskuterar, lyssnar på musik och lär känna varandra och oss själva bättre.

Under konfirmandtiden talar vi om stort och smått i livet såsom t.ex. tro, livet och döden, vänskap, kärlek och relationer, förväntningar på vuxenlivet och vad som är viktigt.

Det finns många frågor om livet att fundera över och försöka hitta svar på. Att tänka och undra är en del av att vara människa. Vi har många frågor när livet förändras, t.ex. när vi ska bli vuxna. Vad är meningen med mitt liv? Duger jag som jag är? Hur kan det finnas en Gud när det sker så mycket ont i världen?

Under konfirmationstiden får du tillsammans med vuxna och andra ungdomar möjlighet att prata om de stora frågorna och mycket mer. Konfirmationstiden är en chans att få nya vänner, ha kul tillsammans och funder över de frågor vi kanske inte pratar så ofta om. Våra tankar och frågor ser lite olika ut, tillsammans får vi funder på dem och ge varandra hjälp att hitta några svar eller förhållningssätt.

Helggrupp

Den här gruppen träffas ca. en helg i månaden under perioden september till maj. Samt ca 2 tisdagar per termin.
Träffarna sker huvudsakligen på s:t Paulusgården i Hedemora. Under konfirmationstiden åker vi även iväg på två läger.

Konfirmationsdagen är 17 maj 2025

Och du! En del konfirmeras för traditionens skull, andra för presenter, vissa av nyfikenhet och några för att kompisarna gör det... Alla alternativ är lika ok, det viktiga är DU.

För mer information:

Anna Jonsson