En tjej ligger bland madrasser och täcken på golvet och håller i några papper. Det är läger.
Foto: Lotta Sundberg/IKON

Anmälan till konfirmation

Här kan du anmäla dig till konfirmationsgrupperna 2024-2025. Anmälningarna hanteras enligt principen först till kvarn så anmäl dig gärna tidigt då vissa grupper är mycket populära. Välkommen med din anmälan.

Här kan du anmäla dig till den konfirmandgrupp där du vill gå. Fält som är markerade med en stjärna är obligatoriska. Anmäl dig gärna till fler än ett alternativ då en del grupper har ett maximalt antal deltagare och är mycket populära.

Personuppgifter

När du anmäler dig till en konfirmationsgrupp kommer dina personuppgifter att sparas och behandlas av Svenska kyrkan i syfte att administrera gruppen. Den rättsliga grunden för att samla in dina personuppgifter är intresseavvägning. Här kan du läsa mer om de rättsliga grunderna.

Dina uppgifter sparas i tre år.

De uppgifter vi sparar och behandlar om dig kommer inte att säljas vidare och delas inte utanför Svenska kyrkan om inte vi är skyldiga att göra så enligt lag.

Personuppgiftsansvarig är Svenska kyrkan Helsingborg. Du kan kontakta oss för att få information om vilka uppgifter vi har om dig, begära att vi rättar felaktig information och radera uppgifterna om du inte längre vill delta i konfirmationen. Detta gör du genom att skriftligt kontakta vårt dataskyddsombud på helsingborg.dataskyddsombud@svenskakyrkan.se. Du har rätt att få ut dina uppgifter inom 30 dagar.

När det gäller personuppgiftsregistrering för grupperna som heter XPloring så är det Kvistofta församling som är personuppgiftsansvarig. Du når dem på 042-37 33 00.