Samtalsmottagning

Behöver du någon att prata med? Du är varmt välkommen att vända dig till Herrljungabygdens församlings samtalsmottagning.

Samtalsmottagning i Kyrkans hus Herrljunga

Samtalsmottagningen erbjuder:

• Själavårdande och stödjande samtal
  • Andlig vägledning
  • Bikt

Herrljungabygdens församling tillhandahåller samtal för dig som behöver någon att prata med. Här kan du få stöd genom samtal med en diakon eller präst som kan möta dig i din situation och det som du bär på. Du är välkommen oavsett kön, etnicitet, sexuell läggning eller livsåskådning. Samtalen är helt kostnadsfria. Vi som arbetar i samtalsmottagningen har tystnadsplikt med Gud i centrum. Här kan du läsa mer om tystnadsplikt i Svenska kyrkan.

Boka tid

Du kan boka en tid på onsdagar och torsdagar kl. 08.30-15.00. Bokning görs via telefon 0513- 201 09. Tala in ett meddelande med ditt namn och telefonnummer. Samtalen bokas en vecka innan samtalet äger rum.

Har du frågor? Kontakta kyrkoherde Margareta Mattsson Jerrestrand

Kontakta mig om du har frågor

Margareta Mattsson Jerrestrand

Kyrkoherde, Herrljungabygdens församling