Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Vuxenkörer

Här finner du våra vuxenkörer.

Hjo pastorat har en bred musikverksamhet med körer av blandad karaktär. Körerna medverkar ofta i gudstjänsten liksom vid konserter eller liknande.

Fågelås kyrkokör
En blandad vuxenkör som övar tisdagar 18.30-20.00 i Hjo församlingshem. Kören medverkar vid gudstjänster och andra tillfällen, till exempel vid valborgsfirande och caféer.
Körledare: Anneli Ödvall, tfn 079-327 73 02

Hjo kyrkokör
En traditionell kyrkokör som funnits i över ett sekel. Kören består av män och kvinnor från 18 år och uppåt. Kören sjunger en blandad repertoar med tonvikt på klassisk kyrkomusik. Viss notvana och körerfarenhet önskas. Övning sker tisdagar 19-21 i Hjo församlingshem.
Körledare: Emma Stjernberg, 070-312 74 51,  emma.stjernberg@svenskakyrkan.se

Mofalla församlingskör
Mofalla församlingskör är en damkör med bred repertoar av såväl klassiskt som pop och visor. Kören sjunger på gudstjänster men också vid andra tillfällen. Övningarna sker onsdagar kl 15-16.30 i Mofalla kyrka.
Körledare: Hanna Laurén, tfn. 070-317 42 46, hanna.lauren@svenskakyrkan.se

Gospel Voices
Kören är som namnet antyder en gospelkör. Kören medverkar vid gudstjänster, olika event och samarbetar ibland med artister.
Övning torsdagar kl. 19-20.30 i Hjo församlingshem.
Körledare: Emma Stjernberg, tfn. 070-312 74 51, emma.stjernberg@svenskakyrkan.se