Ett antal personer står samlade i Högalidskyrkan.

Högalids oratoriekör

En större kör med fokus på klassisk kyrkomusik

Kören arbetar med att utvecklas musikaliskt

Högalids oratoriekör är en kör med cirka 60 medlemmar som främst fokuserar på klassisk körmusik och repertoar med orkester, men som också sjunger a cappella och körmusik från andra genrer. Vi arbetar med att utvecklas musikaliskt och ser det som naturligt att alla ska vara delaktiga i verksamheten. Vi har som mål att åka på en körresa vartannat år (2023 gick resan till Wittenberg).

Kören leds av Leon Tscholl. Vi repeterar i Högalids församlingshus på onsdagar kl. 18.30- 21.00. Varje termin genomförs också en kördag eller ett körinternat.

I genomsnitt har kören två konserter per termin och medverkar också i någon av kyrkans gudstjänster.

Ett urval av körens tidigare produktioner: Luigi Cherubini - Requiem i c-moll, Joseph Haydn – Jesu sju ord på korset, Bob Chilcott – Dances of Time, JS Bach – Schwingt freudig euch empor, JD Zelenka - Magnificat i D-dur.

Oratoriekören välkomnar ambitiösa och engagerade körsångare i åldrarna 20 år och uppåt. För närvarande är behovet störst av tenorer och basar.

Kontakta

Leon Tscholl för att boka en provsjungning.
leoncasimirtscholl@svenskakyrkan.se

Glad man som sjunger

Provsjungning

Träffa en körledare för att hamna i rätt kör eller söka till en specifik grupp.

Leon Tscholl

Högalids församling

Kyrkomusiker, Organist

Mer om Leon Tscholl

Leon är organist med huvudansvar för orgelmusiken. Dessutom leder han Högalids oratoriekör.