Leva vidare

Samtalsgrupp om sorg och saknad, döden och livet

Har du mist någon närstående? Nu startas en samtalsgrupp om att möta döden och om sorg. Vi träffas tillsammans och delar tankar, känslor och berättelser från både före och efter dödsfallet. Genom delade erfarenheter förmedlar vi styrka och hopp till varandra och hittar tillsammans vägar vidare i livet.

Träffarna

Träffarna sker i församlingshemmet Himlagård på Kyrkplatsen 3 i Höganäs. Varje träff bjuds det på fika. Den sista träffen sker genom en gemensam färd till stiftsgården Åkersberg i Höör.

Samtalsledare är Lotten Englund som är diakon i Höganäs församling och Anne Puronen som är diakon i Brunnby församling. Kontaktuppgifter och anmälan finns längst ner på sidan.

Höstens träffar sker på måndagar kl. 17.00-19.00 följande datum:

30 september
Tema: Min egen livsberättelse

7 oktober
Tema: Tiden tillsammans

14 oktober
Tema: Tillsammans kring döden

4 november
Tema: Tiden efter och begravningen

11 november
Tema: Minnen

18 november
Tema: Möjligheten att gå vidare

Anmälan och kontakt

Anmäl dig till samtalsgruppen senast 26 augusti genom att kontakta församlingsexpeditionen.

E-post: hoganas.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktuppgifter till samtalsledarna: