Någon håller händerna runt en kaffekopp på bordet.

Diakoni

Alla hamnar vi ibland i situationer då livet känns tufft. Då behöver vi någon som lyssnar. Kyrkans diakoniverksamhet kan bland annat ge dig samtalsstöd, hjälp att kontakta myndigheter eller ekonomiskt stöd. All hjälp är kostnadsfri. Vi kan pratas vid på telefon eller träffas varhelst i pastoratet du befinner dig.

I Höks pastorats diakoniverksamhet arbetar Jeanette Malmberg diakoniassistent, auktoriserad socionom och familjeterapeut (steg 1)

För dig som är skriven i Höks pastorat och befinner dig i en svår ekonomisk situation finns möjlighet att söka tillfällig hjälp som ett engångsstöd.  Du behöver inte vara tillhörig i Svenska kyrkan.

Höks pastorat kan stötta vid ekonomiska svårigheter så länge det finns ekonomiska medel att fördela. Situationerna ska vara sådana där samhällets skyddsnät brister, hjälp innan samhällets skyddsnät tar över eller då en hamnar mellan stolarna. Vi tar särskilt hänsyn till barns behov.

Se vidare ”Policy för ekonomiskt stöd i Höks pastorat” samt ” Policy för diakoniverksamheten i Höks pastorat”

Vill du ansöka om ekonomiskt stöd så kontakta diakoniassistent Jeanette Malmberg för mer information.

Diakoniverksamheten anordnar också exempelvis födelsedagskalas, föreläsningar, bokcirkel och annat. Har du tips på vad du tycker skulle vara roligt att göra tillsammans med andra hör av dig!

Jeanette Malmberg

Diakoniassistent, Höks pastorat

Mer om Jeanette Malmberg

Diakoniassistent i Höks pastorat.