Dop, konfirmation och vigsel

Välkommen att boka tid för en stor händelse i ditt liv <3

Nyhet!

Nu har du möjlighet att kolla efter lediga tider och lokal, samt boka dop eller vigsel via webben!

Gå in på bokningssidan och välj en tid som passar dig, i kalendern till vänster. Du får en bekräftelse skickad via mailen och sedan tar expeditionen kontakt med dig för att bekräfta.

Dop

Boka barndop här

Är du vuxen och vill döpa dig? Kontakta församlingsexpeditionen.

Vigsel

Boka vigsel här (för sommaren, vid önskemål om vigsel andra tider på året kontaktar du församlingsexpeditionen)

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal. Här hittar du lediga doptider!

Konfirmation

Vill du upptäcka livets stora hemligheter, åka på läger, träffa nya kompisar och uppleva något som du kommer att minnas hela livet? Välkommen till konfirmation! Anmäl dig senast 26 september.

Vigsel

Det är ett stort steg när två människor avger löften om livslång kärlek och trohet till varandra. Vad betyder det att gifta sig i kyrkan?

Tips inför.....

Ibland kan frågetecken dyka upp inför olika skeenden som händer i livet. Här kan du läsa lite tips hur vi tänker i Hortlax församling kring detta.