Huddinge kyrka stängd på grund av renoveringar

Huddinge kyrka kommer att vara stängd den 9/9-6/10 på grund av renoveringar. Vi behöver även byta vattenröret till Huddinge kyrka och kyrkogården. Det innebär att det inte går att passera stora grinden in till kyrkogården och att parkeringen närmast kyrkogården är avstängd.

I samband med dräneringsarbetet som pågår i Klockargården så har det upptäckts att vattenröret till Huddinge kyrka och kyrkogården är i mycket dåligt skick. Det går för närvarande inte att dricka vattnet i kyrkan.

Huddinge kyrka är planerad att vara helt stängd för byte av brandlarm vecka 37-40 (9/9-6/10) och i samband med det så passar vi på att även byta vattenledningen till kyrkogården.

Detta kommer tyvärr leda till att det inte går att passera stora grinden in till kyrkogården under dessa veckor, samt att hela parkeringen närmast kyrkogården är avstängd då vattenledningen går ner mot ekonomibyggnaden.

Under tiden kommer förrättningar och verksamheter som skulle ha ägt rum i Huddinge kyrka flyttas till Tomtberga kapell, Segeltorps kyrka, stora salen i Klockargården och till Prästgården.

Vi beklagar det besvär detta innebär för våra besökare och tackar för ert tålamod under den här perioden.